Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشادت‌های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس ناگفته مانده است در حالیکه این مجاهدان نقش به‌سزایی در پیروزی‌های آن دوران دارند. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عزت، اقتدار و امنیت کشور مدیون رشادت و مجاهدت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است اما در این بین سهم رزمندگان گیلانی در پیروزی حق علیه باطل به‌درستی تبیین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزندان دیار میرزاکوچک در قالب لشکر 16 قدس گیلان در عملیات کربلای 5 مقاومت جانانه‌ای داشتند و به‌‌موجب آن 419 شهید تقدیم اسلام شد که رزمنده 14 ساله رودسری و رزمنده 57 ساله اهل بندرانزلی از جمله این شهدای گرانقدر محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ظهر امروز در چهارمین نشست سال 98 کمیته اطلاع‌رسانی دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: اگر می‌خواهیم گامی علمی برای پیشبرد اهداف دفاع مقدس داشته باشیم بایستی به کمیته‌های هفت‌گانه بنیاد حفظ آثار توجه کنیم تا ابعاد ناشناخته رشادت رزمندگان گیلانی مشخص شود.

تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس تدوین می‌شودناگفته‌هایی از حماسه ماندگار رزمندگان گیلانی در عملیات والفجر 8رزمندگان گیلانی ‌در عملیات کربلای 5 چگونه "جزیره بوارین" را تصرف کردند؟

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه میزان رشادت رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است بیان کرد: ایثار رزمندگان گیلانی در عملیات کربلای 4 به‌درستی نشان داده نشده است و ما تاکنون تنها بخش بسیار کوچکی از مجاهدت قهرمانان جنگی خود را برای جامعه بازگو کردیم.

وی با اشاره به وفاداری رزمندگان گیلانی به امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب خاطرنشان کرد: بسیاری از رزمندگان گیلانی در حالیکه متأهل بودند اما چندین ماه در جبهه‌ها نبرد می‌کردند و رنج دوری از خانواده را متحمل می‌شدند و بسیار متعهد و بی‌نظیر بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه عددهای بیان شده توسط رسانه‌های معاند نظام درباره کشته‌های آبان ماه امسال کذب محض است افزود: برخلاف رسانه‌های معاند آمار بیان شده توسط رسانه‌های داخلی در دوران دفاع مقدس درست است.

بایرامی مجاهدت‌های بی‌نظیر و قهرمانانه رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: 9 گردان و بیش از هزار گیلانی به‌طور مستقیم در خط عملیات کربلای 5 عمل کردند و با مجاهدت خود سهم به‌سزایی در این نبرد به نام خود ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای گیلانی در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل شدند عنوان کرد: از امسال تشکیل کارگروه‌های دفاع مقدس در گیلان را شروع کردیم و کار رسانه‌ای در این حوزه را به‌طور جد پیگیری می‌کنیم.

بایرامی از حضور استان گیلان در نمایشگاه ملی مربوط به دفاع مقدس تهران در 15 دی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدسی همه استان‌ها نمایش داده می‌شود همچنین برگزاری همایش رزمندگان روحانی، جشنواره نقش سمن‌ها در دفاع مقدس و گردهمایی فرماندهان گیلانی عملیات کربلای 5 را در دستور کار داریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: خدا را شاکریم که به چهل و یکمین سالگرد انقلاب نزدیک می‌شویم و با لطف و عنایت خداوند و ثمره خون شهدا به چله دوم انقلاب وارد می‌شویم.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه عزت کشور مرهون خون پاک شهدا و ایثار جانبازان و بسیجیان و حافظان امنیت است بیان کرد: اقتدار کشور ناشی از صلابت و پیگیری فعالان رسانه‌ای و بیان رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس نیز است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات کربلای 5 تصریح کرد: نحوه بازخوانی این عملیات و بررسی نقش مردم گیلان در خلق این حماسه و چگونگی بازتاب این رشادت‌ها بر عهده رسانه‌ها و فعالان حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش تسنیم، پیشنهاد برای تدوین کتاب مربوط به نقش رزمندگان گیلانی در عملیات کربلای 5، تبیین نقش همسران جانبازان در جامعه در قالب مستند، اعلام آمادگی برای نشر محتواهای تولید شده در حوزه دفاع مقدس از طریق فضای مجازی از صحبت‌های مطرح شده در این نشست بود.

فرهنگ‌سازی برای نحوه مطالبه‌گری درست از مسئولان با الگو قرار دادن رفتار شهدا و رزمندگان در سال‌های گذشته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خبرنگاران جهت پیدا کردن سوژه‌های مربوط به دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و خاطره‌گویی از وقایع آن دوران نیز در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب