Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،وحید عامری، عضو هئیت علمی دانشگاه هرمزگان و کارشناس نجوم گفت: بیشترین شدت خورشید گرفتگی (کسوف) با ۸۶ درصد در جزایر قشم و کیش قابل دیدن است.

عامری افزود: این خورشید گرفتگی که از نوع حلقوی است، از ساعت ۵:۵۹ بامداد فردا پنجشنبه پنجم دی ماه آغاز می‌شود و به محض طلوع خورشید، قابل دیدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: کسوف در کشور‌های عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان، هند، سریلانکا، سنگاپور، اندونزی، مالزی و فیلیپین دیده می‌شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه هرمزگان افزود: بخش بزرگی از غرب، جنوب و جنوب شرق آسیا نیز می‌توانند این گرفت را به صورت جزئی ببینند.

عامری گفت: در صورت رصد کسوف با چشم غیر مسلح می‌بایست از عینک‌های مخصوص استفاده کرد.

او افزود: برای رصد کسوف حتما باید از فیلتر‌های مخصوص برای تلسکوپ استفاده کرد.

خورشید گرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم گفت: با وقوع پدیده خورشید گرفتگی خواندن نماز آیات واجب است و لازم است هم استانی‌ها تا قبل از ساعت ۸:۲۰ صبح فردا نماز آیات را بخوانند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خورشید گرفتگی نماز آیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟

بنابر ویدیو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، روز پنجشنبه رنگ خورشید در آسمان شهر هاربین در شمال شرق چین، به رنگ قرمز درآمد. به‌گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، دلیل علمی این پدیده تغییر پراکندگی طیف نوری خورشید در آسمان است. منبع: فرارو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان