Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:57:37 GMT

نجات کودک آزار دیده از چنگال پدر

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۴۵۷۹

نجات کودک آزار دیده از چنگال پدر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دلاور القاصی مهر گفت: واحد‌های گشت انتظامی در حال گشت زنی در محدوده آزدگان به یک دستگاه خودرو زانتیا که در حاشیه خیابان متوقف شده بود مشکوک شده و پس از هماهنگی با مرکز پیام و بررسی از راننده خودرو یک عدد چاقو و پنجه بکس کشف کردند و در صندوق خودرو یک پسر بچه ۱۲ ساله‌ای را مشاهده کردند که دهان و دست و پا کودک با چسب پهن بسته شده بود که بلافاصله مامورین دهان و دست و پا پسر بچه را آزاد کردند و علت را جویا شدند و پسرک در اظهارات خود گفت پدر من به علت مشکلات خانوادگی و نداشتن حالت عادی قصد آزار و اذیت من را دارد که در گذشته نیز این کار را چندین بار تکرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماموران بلافاصله اقدام به دستگیری پدر کودک آزار نموده و متهم اکنون در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته است و تحقیقات از آن ادامه دارد.

بدرفتاری با کودکان معمولا در چهار حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. کودک آزاری جسمی، کودک آزاری عاطفی، کودک آزاری جنسی و غفلت، همه آزار‌ها عمدی و دلخواه نیستند چندین عامل در زندگی فرد ممکن است، دست به دست هم بدهند تا فردی را به سوی آزار دادن یک کودک بکشاند از جمله:

فشار‌های عمومی و محلی، مواجه شدن با یک بچه عقب مانده یا بچه‌ای یا اختلالات رفتاری، یک خاطره شخصی در مورد آزار قرار گرفتن ضربه روحی و آسیب دوران کودکی، استفاده از الکل دارو‌ها وروان گردان، اختلافات زناشویی، بیکاری هیچ کسی قادر به پیش بینی این نکته نیست که کدام یک از این عوامل موجب می‌شود، عده‌ای از افراد کودکی را مورد آزار قرار دهند.

علت‌های قابل ملاحظه‌ای است که افرادی در گذشته مورد سوء استفاده قرار گرفته اند؛ عامل اساسی موثر در کودک آزاری عبارتند از: ۱-خصوصیت فرد بدرفتاری آزارگر ۲-خصوصیات دیگر افراد خانواده ۳-خصوصیات کودک ۴-بافت اجتماعی ۵- بافت موقعیتی.

منبع:میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمید محبوبی مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.   وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت