Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا معممی مقدم روز چهارشنبه در دوره آموزشی هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه شرق استان گلستان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس اظهار داشت: بی‌تفاوتی و کم توجهی به مسایل فرهنگی به جامعه آسیب وارد می کند و نباید به اسم تقدس گرایی، فضا را برای اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی در بقاع متبرکه محدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رعایت مکارم اخلاقی و ترویج اخلاق حسنه از سوی هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه را مهم دانست و افزود: تعظیم شعائر اسلامی باید بر اساس محکمات دینی باشد و از مناسبت سازی نیز به شدت پرهیز کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین به فعالیت ۵۰۰ مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز با هدف کاهش تصدی‌گری و جلب مشارکت‌های مردمی راه اندازی شده و قرار است تا دو سال آینده به ۲ هزار مرکز افزایش یابد.

وی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در یک سال اخیر ۳ هزار میلیارد ریال برای عمران و آبادانی اماکن مذهبی و مساجد، بهداشت و درمان و برگزاری تعزیه هزینه کردند.

معممی مقدم با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحکیم خانواده، ترویج ازدواج آسان، کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، راه اندازی بازارچه خیریه برای فروش دست ساخته‌های بانوان سرپرست خانوار، کمک به ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خانگی بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی همچنین با اشاره به تنوع اقوام و مذاهب اسلامی در استان گلستان، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور قاریان برتر مذاهب اسلامی را از بهترین کارها و در راستای تقریب مذاهب دانست و بر انجام آن تاکید کرد.

در این دوره آموزشی حدود ۱۰۰ نفر از هیات امنا و خادمان بقاع متبرکه شرق گلستان استان شرکت داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی ازدواج ایجاد اشتغال خانواده کلاس های آموزشی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت

به گزارش  اتاق خبر به نقل از نبض بازار،علی بهادر جهرمی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت که افزایش 35 درصدی مستمری این قشر در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود: البته سایر اجزای حقوق مثل حوزه هایی که ناظر به عائله مندی و سایر کمک‌هزینه های جانبی افزایشش بعضا از این مقدار هم بیشتر بوده و افزایش قابل قبولی بوده و ان شا الله به جبران هزینه هایی که در طول ماه و سال این خانواده بزرگ و عزیز بازنشستگان تامین اجتماعی دارند کمک کند.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید. 

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

     

دیگر خبرها

  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است