Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور در سیزدهمین کارگروه ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در شرایطی که مردم از گرانی کالاها در رنج هستند باید در استان نظارت‌ها را بیشتر کنیم تا از سو استفاده احتمالی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: دو نرخی و یا چند نرخی بودن کالاها در شهر منطقی نیست و نشان می‌دهد در نظارت خوب عمل نکرده ایم و دستگاه‌های نظارتی باید جدی تر وارد کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: کنترل قیمت برخی کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج و روغن باید در اولویت نظارت‌ها قرار گیرد و با متخلفان برخورد جدی شود.

جمالی پور یادآور شد: توزیع عادلانه امکانات و کنترل قیمت‌ها می‌تواند به آرامش روحی جامعه کمک کند و بی توجهی به کنترل بازار دغدغه‌ها را بیشتر می‌کند.

استاندار قزوین گفت: همه دستگاه‌ها باید دقت کنند تا کالاهای اساسی بدون واسطه به مردم برسد و با این کار قیمت‌ها نیز
کنترل می‌شود.

جمالی پور اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار می‌تواند به آرامش فضای جامعه و تقویت حس امیدواری در جامعه کمک کند و در این میان نظارت میدانی در بازار می‌تواند از تخلف جلوگیری کند.

استاندار قزوین گفت: بازرسی و نظارت روزانه و مستمر در بازار و واحدهای صنفی باید مراقب باشیم تا بازاریان منصف و مردم کم درآمد اسیب نبینند.

در خصوص تأمین میوه ایام عید هم گفت: توزیع میوه شب عید مهم است و پیمانکارانی که برای تأمین و توزیع این موضوع انتخاب می‌شوند باید صلاحیت لازم را داشته باشند و با همکاری سازمان تعاون روستایی برای تأمین نیازها اقدام شود.

جمالی پور با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص توزیع کپسول گاز مایع هم بیان کرد: توزیع مناسب و عادلانه کپسول گاز در شهرستان‌های استان باید در دستور کار مسئولان نظارتی باشد که تشکیل کمیته گازرسانی در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران ضروری است تا این وضعیت سامان یابد.

استاندار قزوین خواستار تهیه گزارش جامعی از وضعیت بازار و توزیع کالاهای اساسی و نیز قیمت‌ها شد.

کد خبر 4807541

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین تنظیم بازار بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری سمنان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت