Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: از عملکرد بنیاد مسکن در بازسازی واحدهای سیل زده استان راضی نیستیم. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد جواد نظری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: از 6 هزار و 500 واحد مسکونی خسارت دیده در سیل اخیر استان تاکنون تنها 294 واحد بازسازی شده که قطعاً تا پایان سال تمامی واحدهای خسارت دیده در استان مورد بازسازی قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت کمک بلاعوض به 27600 خانوار سیل‌زده گلستانی/ خانه‌ها تا قبل از عید تحویل می‌شوداختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان خوزستاناستاندار گلستان: 3800 میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های سیل اختصاص یافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با بیان این که روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده بسیار کند پیش می‌رود گفت: متاسفانه بنیاد مسکن خراسان شمالی از برنامه زبان‌بندی خود عقب مانده و به هیچ عنوان از عملکرد آن‌ها در راستای بازسازی واحدهای مسکونی راضی نیستیم.

وی از خسارت 21 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: علی‌رغم این که 11 هزار و 235 پرونده خسارت بخش کشاورزی به مبلغ 21 میلیارد تومان در سامانه سجاد ثبت شد اما تنها 8556 پرونده مورد تصویب قرار گرفت که تا این لحظه 6773 پرونده به مبلغ هشت میلیارد و 148 میلیون تومان به صورت بلاعوض خسارات بخش کشاورزی پرداخت شده است.

نظری با ابراز گلایه از کم‌کاری اداره کل راه‌وشهرسازی استان در راستای ثبت خسارت وارده به راه‌های روستایی در سامانه سجاد خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه بیش از 550 میلیارد تومان به راه‌های روستایی استان در سیل اخیر خسارت وارد شده بود اما اداره کل راه‌و‌شهرسازی با مدیریت آقای مصطفی‌زاده تنها 10 میلیارد تومان اعلام خسارت کرده بود که امیدواریم با رایزنی‌های استاندار حق خراسان‌شمالی برگردانده شود که در این راستا مدیریت پیشین راه‌وشهرسازی استان خسارت زیادی را به استان زده است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری تاکنون بیش از 1200 میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد شده است بیان داشت: خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر اتفاقاتی از جمله سیل، سرمازدگی، تگرگ و آتش‌سوزی بیش از 1200 میلیارد تومان متحمل خسارت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی ادامه داد: بیش از 400 میلیون تومان به محصولات کشاورزی استان بر اثر سرمازدگی خسارت وارد شده که به دلیل وضعیت بد اقتصادی، دولت توانایی پوشش پرداخت خسارت ناشی از سیل و سرمازدگی را با هم ندارد. همچنین در این مدت 27 مورد آتش سوزی در استان رخ داد به‌طوری که 37 هکتار از مراتع خراسان شمالی درگیر آتش بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز لرزه‌نگاری بجنورد و اسفراین وارد مدار شده‌اند افزود: تا پیش از این مرکز لرزه نگاری شهرستان قوچان، خراسان شمالی را پوشش می‌داد اما در حال حاضر مراکز لرزه‌نگاری بجنورد و اسفراین وارد مدار شده و تا پایان ماه نیز مرکز لرزه نگاری شیروان وارد مدار می‌شود.

نظری در پایان از تهیه طرح جامع مدیریت بحران استان با برش شهرستانی خبر داد و اضافه کرد: طرح جامع مدیریتی بحران خراسان شمالی با برش های شهرستانی تهیه شده که در آن نقاط پرخطر، امن همراه با بانک اطلاعاتی ماشین آلات و نیروهای انسانی ماهر شناسایی شده که در آن حتی دورترین نقاط روستایی هم مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در تهران نفس بکشید

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است