Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@21:14:23 GMT

تاکید بر گسترش روابط فرهنگی ایران و مقدونیه

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۵۵۲۱

 به گزارش ایلنا،جشن شب یلدا در محل اقامتگاه سفارت ایران  در اسکوپیه با حضور روبرت آلاجووروفسکی مشاور فرهنگی نخست وزیر مقدونیه، مسئولان وزارت  خارجه این کشور و دیپلمات های مقیم اسکوپیه و ایرانیان و علاقمندان به فرهنگ و ادب فارسی برگزار شد.

مهدی موحدی سرپرست سفارت ایران  در این مراسم از اجرای برخی طرح ها با محتوای ادبی در جهت تقویت مناسبات فرهنگی ایران و مقدونیه طی ماه های آینده خبر داد و گفت :  متن خوانی به زبان فارسی برای زبان آموزان و علاقمندان ، برگزاری مسابقه داستان  و شعر  با استفاده از کتاب تازه منتشره «واژه های فارسی در زبان مقدونیه ای» تالیف  زچیر رامچیلوویچ استاد تاریخ دانشگاه اسکوپیه و همکاران وی بین دانش آموزان دبیرستانی مقدونیه از جمله برنامه های فرهنگی است که با هدف تقویت روابط فرهنگی دو کشور اجرا می شود

 وی با اشاره بر لزوم  گسترش روابط فرهنگی دو کشور گفت : از دیگر فعالیت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسکوپیه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و سینماتک مقدونیه، برگزاری هفته فیلم ایرانی در اواخر سال گذشته در این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا

مراسم معارفه رایزن جدید فرهنگی ایران در ونزوئلا در سفارت ایران در کاراکاس برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه علی فرامرزی، رایزن فرهنگی جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا  امروز شنبه با حضور حجت الله سبحانی، سفیر ایران در مقر سفارت در کاراکاس برگزار شد.

در این دیدار سلطانی از شروع به کار رایزن فرهنگی جدید ایران پس از پنج سال وقفه استقبال کرد.

در این دیدار همچنین فرامرزی به بیان برخی مطالب در حوزه‌های فرهنگی پرداخت و تاکید نمود که در دوره جدید با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در اجرای فعالیت‌های فرهنگی اهتمام جدی خواهد داشت.

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کنندهحمله به سفارت ایران صفحه جدیدی از جنگ افروزی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند