Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:30:45 GMT

مجلس نقش نظارتی خود را از دست داده است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۵۷۷۶

عباس طرهانی بیان کرد: مجلس نقش نظارتی خود را از دست داده است و این به دلیل بی عرضگی نمایندگان است. مجلسی که می تواند قانونگذار باشد و از آن حمایت کند، حامی دولت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس طرهانی دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی کوهدشت درباره اهمیت ایده مجلس نو و ضرورت ورود جوانان به مجلس گفت: وضعیت نامناسب مجلس امروز را می توان از طریق نیروهای جوان، انقلابی و متعهد سامان داد، در حالیکه باید به آنها اهمیت هم داده شود و جدی گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید جوان با انگیزه به انتخابات وارد شود اما از سوی شورای نظارت بر عملکرد نمایندگان بدون دلایل منطقی رد شود و باعث شود نمایندگان قبلی مجددا به مجلس وارد شوند. 

وی افزود: نیروی های جوان دارای انرژی زیادی هستند اما بیشتر آنها از پشتوانه محکمی برخوردار نیستند. نشاط و انگیزه جوانان در کنار تجربه افراد باسابقه می تواند مجلس موفقی را رقم بزند. در این شرایط مجلس از حالت خمودی و خستگی خارج می شود و دارای نشاط جوانی می شود.  طرهانی درباره عملکرد ضعیف نمایندگان این دوره مجلس گفت: اقتصاد کشور روز به روز وضعیت نامناسب تری پیدا می کند و  دارایی مردم هر روز کمتر می شود که این باعث نارضایتی مردم و عدم اعتماد به مجلس شده است. به همین علت مردم دوباره نمایندگان فعلی را به مجلس نمی فرستند. شورای نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس باید تعارف را با نمایندگان کنار بگذارد و کسانی که عدم صلاحیت شان محرز است را مجددا تایید نکند.   وی اضافه کرد: در این دوره مجلس به دفعات وجود رانت و باندبازی در میان نمایندگان دیده شد به نحوی که مردم و جوانان از اسلام هم گریزان شده اند.  مجلس نقش نظارتی خود را از دست داده است و این به دلیل بی عرضگی نمایندگان است. مجلسی که می تواند قانونگذار باشد و از آن حمایت کند، حامی دولت شده است.   دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی کوهدشت بیان کرد: نمایندگان در این دوره بیشتر حامی منافع دولت بودند به طوریکه به استیضاح وزیر با لابی گری رای اعتماد داده شد. وقتی دولت از نمایندگان حمایت می کند بالطبع آنها هم چشم خود را بر روی اقدامات اشتباه دولت می بندند. در این صورت باید فاتحه مجلس را خواند زیرا نمی تواند قاطع و بی طرفانه عمل کند.   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند