Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت های قرآنی ــ معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از عضویت بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر درسامانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبرداد.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور امروز 4 دی ماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، با اشاره به اینکه ارزیابی استان‌ها و انتخاب پایتخت فهما در درجه اول نباید به نگاه صرف جشنواره‌ای و رقابتی تبدیل شود، افزود: تدوین و اجرای طرح فهما تنها بر این مبنا نبوده که کانون‌های برتر شناسایی و جایزه‌ای داده شود، بلکه تمام تلاش ما ارزیابی نقاط قوت و ضعف و ایجاد فضایی برای رشد فعالیت‌های ارزشمند مسجدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، اظهار کرد: تشکیل شورای سیاستگذاری کانون‌ها به صورت فصلی و منظم با ریاست وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا تشکیل می‌شود و بسیاری از مسائل کلان و آیین نامه‌ها در این شورا به تصویب می‌رسد که یکی از دستاوردهای مهم در حوزه کانون‌های مساجد به شمار می‌رود.
طاهریان با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات کانون‌های مساجد، گفت: در حال حاضر با راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد به بسیاری از اطلاعات شخصی و هویتی اعضای کانون‌ها رسیده‌ایم که این مهم در سه فاز ثبت کانون‌ها، ثبت اعضا و ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی مناسب شده است، تصریح کرد: در این راستا رویداد ملی فهما تعریف شد تا کانون‌ها شناسایی و سرجمع فعالیت‌های آن‌ها در دو حوزه کانونی و اداری همکاران مشخص و معرفی شود.
طاهریان اضافه کرد: در جریان رویداد ملی فهما با رتبه بندی و ارزیابی جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مشخص خواهد شد.
وی در خاتمه گفت: دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از اقدامات ارزشمند حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرستاد عالی کانون های مساجد خراسان شمالی برای میزبانی با شکوه از نخستین جشنواره ملی روستا و عشایر مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کرده است.
رویداد فهما به شفاف سازی فعالیت کانون‌ها کمک می‌کند
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور معاون ستاد کانون های مساجد کشور در این استان گفت: نفس حضور مسئولان در بخش‌های مختلف وزارت‌خانه به همکاران در استان‌ها دلگرمی می‌بخشد و در این راستا شاهد پیوند و هم‌افزایی بیشتر خواهیم بود.
حسین فرخنده رویداد ملی فهما را حرکت ارزشمندی دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح ثبت کانون‌ها، ثبت اعضا و ثبت فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منسجم خواهد شد و به شفاف سازی هر چه بهتر کانون‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فهما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای روز‌های شنبه (هشتم اردیبهشت) و یکشنبه (نهم اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این سامانه بارشی مخاطراتی همچون رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

فعالیت این سامانه در روز شنبه در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و برای روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در نتیجه به احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

علاوه بر این سامانه دیگری با اثر افزایش گرادیان فشاری از روز شنبه تا دوشنبه در کشور فعالیت خواهد داشت که اثراتی از قبیل وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

این سامانه در روز شنبه جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، در روز یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان و در روز دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت.

اثراتی همچون کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه به وقوع می‌پیوندد.

در نتیجه به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند