Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:28:34 GMT

پذیرایی جهانگیری از هاشمی با چای و بیسکوییت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۵۹۳۲

پذیرایی جهانگیری از هاشمی با چای و بیسکوییت

 باشگاه خبرنگاران جوان: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در اولین همایش قائم مقام ذی حساب نظارت و ارتقا ارتباط مالی با اشاره به این نکته که از نظر ما در شورای شهر ذی‌حساب را شهردار تهران می‌دانیم، گفت: شهرداری تهران تعدادی ذی‌حساب قائم مقام دارد که نامشان می‌شود قائم مقام ذی حساب شماره یک و پس از آن به قائم مقام ذی حساب شماره دو می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: گروه اول که پول‌ها را خرج می‌کنند در بین ما حضور ندارند که آرزوی ما این بود که‌ای کاش آن‌ها نیز در این مراسم حضور داشتند.

هاشمی با تأکید بر این نکته که در شورای شهر تهران تنها شهردار انتخاب می‌شود، بیان کرد: اعضای شورای شهر در دیگر انتصابات شهردار دخالتی ندارند، اما خوب بود که قائم مقام ذی حساب نیز مورد تأیید ما قرار می‌گرفت و به عقیده ما اگر قرار است اشراف واقعی ایجاد شود باید بر روی قائم مقام ذی حساب شماره یک مدیران مناطق و ... اشراف داشته باشیم.

او با تأکید بر این نکته که ذی حسابان نقش کلیدی در اجرای درست قانون دارند، افزود: بعید می‌دانم که شما بتوانید هماهنگی با مدیران بالا دستی خود داشته باشید و به دلیل برخی روابط موجود مشکلاتی همواره وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید شرح وظایف ذی حسابان بررسی شود و موضوع و تکالیف پس از روشن‌سازی وارد پایش قرار بگیرد از تخلفات و انحرافات جلوگیری شود که در نهایت این مسیر ما را به شفافیت روند مالی شهرداری تهران روبرو می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: بودجه سالانه بر اساس برنامه ۵ ساله تعیین می‌شود و تخصیص‌ها بر اساس پیشرفت کار‌ها انجام می‌شود، اما باید بدانیم همواره مواردی مشاهده می‌شود که برای هزینه‌های جاری اصلاحیه بودجه درخواست می‌شود که در این جا نقش ذی حسابان بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر از ابتدا ذی حسابان درست نظارت کنند دیگر بودجه‌های جاری هدر نمی‌رود و به دقت هزینه می‌شود.

او با اشاره به تعداد شرکت‌های تابعه گفت: یکی از مشکلات ما این است که امروز نزدیک به ۷۰ شرکت در سازمان تابعه داریم و این در حالی است که متأسفانه همایش‌هایی که برگزار می‌شود نیز تعداد بالایی دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شکل جلسه‌های خود با معاون اول رئیس جمهور گفت: زمانی که به دیدار معاون اول رئیس جمهور می‌رویم در آنجا به ما فقط یک بیسکوییت و چایی داده می‌شود، اما در جلسه‌های شهرداری شاهد پذیرایی با سه نوع میوه هستیم.

هاشمی افزود: این نوع هزینه کرد در مسافرت‌های خارجی و حتی جذب نیرو هم دیده می‌شود که این شکل هزینه صلاح نیست.

او با اشاره به بودجه سال جاری گفت: بودجه سال ۹۸، ۱۹ هزار میلیارد تومان تعیین شد و هزینه‌های جاری ما با توجه به این بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که گزارش تفریغ بودجه دیر آماده می‌شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که گزارش‌های تفریغ بودجه با تأخیر آماده می‌شود و زمانی که گزارش‌ها به دست ما می‌رسد خیلی از مدیران رفته و گزارش‌ها به شکلی سوری است.

هاشمی ادامه داد: ما در سال جاری باید گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را بررسی کنیم که متأسفانه حتی می‌بینیم گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ نیز هنوز آماده نشده است.

او تأکید کرد: اگر به کار‌ها سرعت ببخشیم تخلفات کمتر می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: جهانگیری هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری افزود:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

کد خبر 847417 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟