Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@02:22:24 GMT

باسوادی ۹۸.۴ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله تهران

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۶۰۹۵

به گزارش فارس، سعید شهریاری معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره اقدامات انجام شده در تهران در خصوص سوادآموزی، اظهار کرد: ‌مبنای کار ما سرشماری سال ۱۳۹۵ است که در آن زمان در گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله، ۹۰ هزار و ۱۱۲ نفر اظهار بی‌سوادی کردند.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد گروه سنی ۴۹-۱۰ سال در شهر تهران باسوادند و ۱.۶ درصد بی‌سوادند.

شهریاری افزود: تا پایان سال ۹۷ تعداد ۷۴۴۴ نفر از مردم شهر تهران باسواد شدند و امسال نیز قریب به ۶هزار بی‌سواد را برای آموزش جذب کردیم که بر این اساس تا پایان سال ۹۷ تعداد ۸۲ هزار و ۶۶۸ بی‌سواد باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه هر سال می‌توانیم ۱۰ هزار بی‌سواد را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم، گفت: جذب افراد بی‌سواد از دو طریق صورت می‌گیرد؛ در مدل اول، از طریق اطلاعات سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، والدین بی‌سواد شناسایی می‌شود و در مدل دوم به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم که در این زمینه به ما کمک کنند و افراد بی‌سواد را معرفی کنند تا در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت تحت آموزش قرار بگیرند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تعداد آموزشیاران تهران اظهار کرد: ۵۰۰ آموزشیار با ما همکاری می‌کنند که بر اساس قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برای ۲۷۹ نفر تشکیل پرونده دادیم.

وی با بیان اینکه افراد بی‌سواد بدانند که با کسب دانش به خود و خانواده‌شان کمک می‌کنند، تصریح کرد: قریب به ۵۵۱ مدرسه در تهران و ۳۹۰ خانه محله و فرهنگسرا در مبارزه با بی‌سوادی به ما کمک می‌کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد برای یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درخواست دو هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

قزوینیان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

کد خبر 748031

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند