Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد دزفول، طیبه اسماعیلی درافتتاحیه رویداد کارآفرینی دزفول شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند اصطلاح جدیدی است و باید به آن توجه شود. از زمانی که جامعه انسانی در یک جا مستقر می شود و در نقطه تمرکز، وسعت پیدا می کند دارای چالش ها و پیچیدگی های جدیدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نقاط که به آن شهر اطلاق می کنیم، هرقدر جمعیت بیشتری حضور یابد، پیچیدگی های آن نیز بیشتر می شود. این پیچیدگی ها در حوزه های مختلفی از جمله حمل و نقل، سلامت، اقتصاد، امنیت و اجتماع این هستند که مردمی که گرد هم جمع شده اند امکان زندگی کردن را پیدا کنند. مفهوم شهرهای هوشمند نیز در همین مورد و بر همین بستر مطرح شده اند و هرچه این جمعیت بیشتر باشد لزوم پرداختن به این مقوله برای رفع مشکلات دوچندان خواهد کرد.


مشاور فن آوری اطلاعات استانداری خوزستان افزود: در واقع شهر هوشمند یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است که جامعه بشری در واقع برای مدیریت بهتر و زندگی سالم تر مشکلات و چالش های خود را برطرف کنند تا در یک وضعیت بهینه از نظر آرامش و رفع مشکلات، گذران زندگی کنند.


وی در ادامه افزود: اگر بحث شهرهای هوشمند را در استان مطرح کنیم دزفول به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بعد از اهواز، شاخص های لازم را برای شهر هوشمند را دارد.


وی در مورد چیستی شهر هوشمند سخن به میان آورد و این طور شهر هوشمند را تعریف کرد: به طور کلی شهری نوآورانه که از ابزارهای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر ابزارها بهره می گیرد تا کیفیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشد. شهر هوشمند فعالیت هایی که در جامعه شهری وجود دارد را کارآمد می کند و ابزارهای نوین را برای فعالیت های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و... یکدست می کند.


اسماعیلی گفت: شهر هوشمند (Smart City) به شهری گفته می‌شود که بر اساس آن چه متخصصان امر در دنیا مطرح کرده اند داری شش رکن اصلی: شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط هوشمند، حکمروایی هوشمند، حمل و نقل هوشمند و زندگی هوشمند است. برای استقرار این ارکان به زیرساخت هایی کلی از جمله ارتباطات شبکه ای، سخت افزار، نرم افزار، برنامه های کاربردی، اینترنت، اینترنت اشیاء و شبکه های ابری، حسگرها و ... نیاز است. این زیرساخت ها با دریافت اطلاعات از شبکه متمرکز که در یک مرکز داده ذخیره می شوند و با مانیتورکردن دائمی و تجزیه و تحلیل آنها و نتایج حاصل از این تحلیل ها به حکمران شهر هوشمند و تصمیم گیران قدرت تصمیم گیری می دهد. آنها با این امکانات متوجه مشکلات و چالش ها و بحران ها می شوند و درمی بایند که چطور خدمات بهتر و کارآمدتری به مردم شهر ارائه دهند. قطعا این امر باعث افزایش رضایت مندی در حوزه های مدیریت شهری،امنیت و... خواهد شد.

پایان پیام/

351 / 167 واحد دزفول شهر هوشمند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد دزفول شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد