Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت الله ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره برگزاری کلاس دانش افزایی برای داوران جوان بیان کرد: طبق برنامه‌های مدونی که فیفا برای کشور‌های عضو در نظر گرفته است توانستیم این کلاس را که برای آخرین بار در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود با حضور داوران ۲۴ تا ۳۵ ساله برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۸ داور که آینده داوری ایران هستند، در این کلاس شرکت کردند. آن‌ها از فیزیک بدنی، هوش خوب و تحصیلات عالی برخوردار هستند.

او افزود: مدرسان مجرب فیفا، آخرین مسائل آموزشی روز دنیا را به داوران تدریس کردند و امیدوارم با اجرای عملی آن‌ها در مسابقات آینده به پیشرفت فوتبال مان کمک کنیم و شاهد قضاوت‌های خوبی باشیم.

در مرحله سوم استفاده از سیستم VAR هستیم، اما در زمینه ورود تجهیزا ت و منابع مالی محدودیت داریم

ممبینی درباره ادعای حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ برای قطعی بودن استفاده از سیستم VAR در فصل آینده اظهار داشت:  بی شک تلاش می‌کنیم در فصل آینده لیگ برتر از سیستم VAR استفاده کنیم و یکی از کشور‌هایی هستیم که درخواست استفاده از این سیستم را به فیفا داده ایم.   این روند پنج مرحله دارد که اکنون  ایران در مرحله سوم است و تکمیل این روند تا حدی زمانبر است. خیلی امیدوار هستیم که فصل آینده  از کمک داور ویدیوئی استفاده کنیم، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. از لحاظ خرید لوازم مورد نیاز از کشور‌های مختلف، ورود تجیهزات و مسائل مالی محدودیت داریم که امیدوارم با رفع آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن جزئیات اقدام‌های مان درباره این سیستم را اطلاع رسانی کنیم.   

دوره آموزشی داوران برای سیستم کمک داور ویدیوئی ۶ تا ۹ ماه طول می‌کشد

او افوزد: پایه اصلی سیستم VAR  و تجهیز ورزشگاه ها، باشگاه‌ها هستند و آن‌ها باید  با ما همکاری کنند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها آموزش داوران است و باید از داورانی استفاده کنیم که بتوانند لایسنس‌های لازم را از فیفا و آی پد بگیرند. آموزش این داوران حدود ۶ تا ۹ ماه طول می‌کشد و داوران باید دوره‌های عملی و تئوری را بگذارنند. نمی‌توانیم از داوری که نتوانسته مدرک قبولی این دوره‌ها را بگیرد استفاده کنیم. در بحث تجهیز استادیوم‌ها هم باید طبق استاندارد‌ها عمل کرده و از  زمانی باید مرحله به مرحله جلو برویم.

فوتبال ما باید به روز‌تر شود و با تکنولوژی روز دنیا کار کند

رئیس کمیته داوران تصریح کرد: امیدوارم با عبور از این مراحل بتوانیم در فصل آینده از سیستم VAR بهره ببریم و این اتفاق با تلاش شبانه روزی مان برای فوتبال ایران بیفتد تا این حس به باشگاه‌ها و هواداران منتقل شود که بازی‌ها با کمترین اشتباهات برگزار می‌شود.   از این سیستم می‌توان در اتفاق‌های مشکوک درون محوطه جریمه و گل‌های مشکوک استفاده می‌شود. فوتبال ما باید به روز‌تر شود و باید با تکنولوژی روز دنیا کار کنیم. فدراسیون فوتبال و کمیته داوران  تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا استفاده از VAR سرعت بیشتری بگیرد.  

باشگاه‌ها باید به کمیته داوران در بحث سیستم VAR کمک کنند

ممبینی درباره استفاده از کمک داوران در اتاق کنترل سیستم VAR گفت: در کلاس‌هایی که برای VAR برگزار کرده ایم، ۲۴ داور شرکت کردند  و طبق آخرین تماس‌های مان با فیفا به این نتیجه رسیدیم که باید دست کم یک داور و یک کمک داور در اتاق VAR قرار بگیرند. پس از تامین دستگاه‌های مورد نظر تعدادی کمک داور به داوران اضافه می‌کنیم تا طبق همکاری آن‌ها  در تمام مسابقات مان از این سیستم استفاده شود. در کل بهره مندی از سیستم مذکور تلاش زیادی می‌خواهد و باشگاه‌ها هم باید به کمیته داوران کمک کنند.  

اجرای VAR  پروژه‌ای ملی است

او افزود: این موضوع یک پروژه ملی است و دولت هم باید به باشگاه ها، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران کمک کند تا به استاندارد‌های لازم برسیم. اگر نتوانیم استاندارد‌های لازم مانند نصب دوربین ها، پلن‌های فیفا و آی پد، تجهیز اتاق VAR و سایر موارد را در ورزشگاه‌های مان اجرا کنیم،   مجوز لازم را هم نمی‌گیریم. باید این امکانات فراهم شود و برنامه‌ها گام به گام جلو برود تا در نهایت بتوانیم از سیستم کمک داور ویدیوئی استفاده کنیم.

چینش داوران به صورت همزمان از سوی کمیته و دپارتمان داوری با مسئولیت مستقیم خود من انجام می‌شود

ممبینی درباره اعتراض به چینش داوری بازی‌های لیگ برتر و اینکه این اقدام وظیفه دپارتمان داوری است، گفت:  نقطه نظرات همیشه وجود دارد. دپارتمان داوری مشغول فعالیت است، اما یکی از مشکلاتی که پیش از حضور من در کمیته داوران بود، اختلاف نظر‌هایی بود که بین کمیته و دپارتمان داوری وجود داشت. با توجه به جلسات متعددی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم به این نتیجه رسیدیم که مانند بسیاری از کشور‌های جهان بحث کمیته و دپارتمان را حل کردیم و چینش داوران به صورت همزمان از سوی کمیته و دپارتمان داوری با مسئولیت مستقیم خود من انجام می‌شود. من در فدراسیون فوتبال حضور فیزیکی دارم و اکنون بین کمیته و دپارتمان داوری تنشی وجود ندارد و خود این موضوع یک گام رو به جلو است.

ما هم مانند یک مربی سعی داریم بهترین چینش را برای داوران مان به کار بگیریم

او افزود: خیلی از کشور‌های دنیا مانند ژاپن هم این سیستم را دارند و امیدوارم گام به گام با استاندارد‌های جهانی منطبق شویم و این مسائل را حل کنیم. همیشه انتقاد به چینش‌ها وجود دارد، اما مطمئن باشید کمیته داوران تمام سعی و تلاشش را برای بهترین چینش‌ها در مسابقات به کار می‌گیرد. همانگونه که یک مربی همیشه سعی دارد بهترین ترکیب را برای تیمش انتخاب کند.

انتظار تیم‌ها از داوران به حق است، اما تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند، اشتباه هم وجود دارد

رئیس کمیته داوران درباره میزان ارزیابی اش از عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر بیان کرد: رضایت برای خودش درصدی دارد. با توجه به اینکه  در فوتبال ایران داوری‌ها با چشم غیر مسلح و بدون استفاده از var انجام می‌شود و سرعت بازی‌ها بالا رفته است، مربیان، بازیکنان و هواداران فوتبال انتظار دارند هیچ اشتباهی از داوران نبینند و البته شاید این انتظار به  حق باشد چراکه آن‌ها زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند.   اما باید بگویم تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند، اشتباه داوری هم وجود دارد. هیچ وقت انسان نمی‌تواند اشتباهاتش را به صفر برساند. در بخش‌هایی رضایت داشتیم و در بخش‌های هم راضی نبودیم. تلاش می‌کنیم با برگزاری این گونه کلاس‌ها و کار روی مسائل روحی، روانی و فیزیکی داوران این مشکلات را به حداقل برسانیم.

ویلموتس را برای جلب رضایت هواداران و رسانه‌ها کنار گذاشتیم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بیان کرد: در این مورد بحث‌های زیادی در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال شد و با توجه به مشکلاتی که پس از رفتن کی‌روش و حضور ویلموتس به وجود آمد، برای جلب رضایت هواداران و رسانه‌ها تشخیص داده شد ویلموتس کنار گذاشته شود. خودش هم به دلیل مشکلاتی راضی به این کار بود. بی شک در هفته‌های آینده گزینه اصلی هیئت رئیسه را معرفی می‌کنیم. اکنون هم گزینه داخلی داریم هم گزینه خارجی.

برانکو هم جزو گزینه‌های مان است، اما باید شرایط طرفین را در نظر بگیریم

ممبینی درباره مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی گفت: برانکو هم یکی از گزینه‌های اصلی است که در هیأت رئیسه در موردش بحث شده، اما باید جلوتر برویم تا موضوع قطعیت پیدا کند. باید مذاکراتی صورت بگیرد تا شرایط دو طرف در نظر گرفته شود و این می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال مهدی تاج ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما با دولت‌ها می‌جنگیم/ چرا دورتموند از پاری‌سن‌ژرمن متنفر است؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه قرار است باز هم به ورزشگاه «وستفالن» برگردد و در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر دورتموند قرار بگیرد.

پاری سن ژرمن و دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در یک گروه قرار داشتند و پاریسی‌ها در خانه با نتیجه ۲ بر صفر دورتموند را شکست دادند و در ورزشگاه وستفالی توانستند حریف خود را با نتیجه یک به یک متوقف کنند.

تقابل با دورتموند لحظه‌ای است که پاری سن ژرمن و ستاره‌هایش انتظار آن را می کشند. آنها لیگ فرانسه را هفته گذشته به چنگ آوردند و می‌خواهند با رسیدن به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل خود را تکمیل کنند.

اما شرایط در آلمان فرق می‌کند. برای دورتموند این دیدار نبردی برای حفظ روح فوتبال است. همانطور که «هانس یواخیم واتزکه، رئیس باشگاه دورتموند پیش از این گفته است: ما دیگر برابر باشگاه‌های فوتبال بازی نمی‌کنیم، بلکه برابر دولت‌ها بازی می‌کنیم. ما مقابل قطر که مالک اصلی پی اس جی است و با عربستان سعودی که سهامدار اصلی نیوکاسل است باید قرار بگیریم.

این حسی است که هواداران این باشگاه در این دیدار با خود همراه کرده‌اند یعنی تقابل روح فوتبال با سرمایه. در یک نظرسنجی که شبکه « RMC Sport» انجام داده است هواداران دورتموند در مورد پاریسی‌ها اینگونه فکر می‌کنند: ما نمی‌خواهیم آنها در اینجا حاضر باشند و از حضور آنها خوشحال نیستیم. ما معتقدیم آنها بازیکنانی بسیار مغرور دارند.

یا همانطور که پاتریک برگر، روزنامه‌نگار SkySports گفته است: در دورتموند، مردم بسیار افتخار می‌کنند که به تنهایی و با کمک همشهریان، حامیان مالی محلی و هواداران می‌توانند برنده می‌شوند. شکست دادن تیمی مانند پاری سن ژرمن که توسط یک دولت حمایت می‌شود باعث افتخار خواهد بود.

کد خبر 6094229

دیگر خبرها

  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • ما با دولت‌ها می‌جنگیم/ چرا دورتموند از پاری‌سن‌ژرمن متنفر است؟