Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:37:11 GMT

دیوان محاسبات شهری به‌زودی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۶۶۵۹

دیوان محاسبات شهری به‌زودی تشکیل می‌شود

مجید فراهانی روز چهارشنبه در  نخستین همایش قائم مقامان ذیحساب نظارت و ارتقا انضباط مالی افزود: با تشکیل این دیوان از سال آینده حقوق قائم مقامان ذیحساب به جای شهرداری از سوی شورای شهر پرداخت می شود چرا که اگر قرار باشد در سلسله مراتب شهرداری باشند این امر تعارض منافع دارد و زمینه ساز تخلفات است. 

وی همچنین تصریح کرد: ۷۲ هزار و ۴۲۸ سند هزینه از ابتدای سال توسط قائم مقامان ذیحسابان شهرداری بررسی و تعداد ۷هزار و ۴۰۷ سند هزینه که حدود ۱۰ درصد است تایید نشده و اجازه پرداخت برای آنها صادر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدفا از برگزاری این همایش را  ارتباط بیشتر بین ذیحسابان و شورای شهر تهران عنوان کرد و گفت: دغدغه مشترک و حساسیت برای حفاظت از اموال شهرداری تهران باعث شد تا در این همایش گردهم آییم. 

فراهانی افزود: اگر بتوانیم شهرداری شفاف، پاسخگو و شیشه ای ایجاد کنیم اعتماد مردم به این نهاد بیشتر می شود و کار شما در راستای ایجاد این ارتباط است چرا که اگر مردم به شهرداری اعتماد کنند هم مشارکت اجتماعی و فرهنگی و هم مشارکت اقتصادی بیشتر می شود و کار شما در ایجاد این اعتماد موثر است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از گذشت ۲ سال از عمر فعالیت شورای شهر تهران کارهای مهم و ارزشمندی از جمله انتشار اطلاعات و فراهم کردن دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات مالی و عملکردی انجام و این اقدامات سرلوحه کار بسیاری از کلانشهرها شد.

فراهانی با اشاره به تصویب مصوبات مبارزه به فساد از جمله مصوبه جامع مدیریت تعارض منافع گفت: ضمیمه های متعددی از تعارض منافع وجود دارد که با این مصوبه جلوی آن گرفته شد؛ در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری، ۴ اقدام مهم از جمله هوشمندسازی فرآیندهای فساد، استقرار نظام مدیریت مبتنی بر فرایند تحلیل داده، ارایه سازوکار حمایت از گزارشات حقوقی و مادی در قالب طرح گزارشگران فساد انجام شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به جایگاه ضعیف ایران در تشخیص و مبارزه با فساد گفت: ایران در شاخص ادراک فساد رتبه خوبی در حوزه شهری و ملی ندارد و جایگاه ما در دنیا مناسب نیست.

وی تصریح کرد: اعمال نظارت مالی حین خرج توسط قائم مقامان ذی حساب و مقابله با تخلفات مالی از جمله وظایف قائم مقامان ذیحساب است و آنها موظف به تهیه صورتجلسه تغییر و تحول اقتصادی بوده و موظف هستند تخلف و تخطی از قانون و مقررات را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند، اما برخی این فرم ها را تکمیل و ارسال نمی کنند.

فراهانی با تاکید بر اینکه برای شورای شهر دریافت و بررسی این گزارش ها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: از برخی گله دارم که رونوشت گزارشات خود را به شورا ارسال نمی کنند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است