Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه امام صادق‌(ع) درباره‌ی جایگاه روابط‌عمومی‌ها با تاکید بر سه عامل تاثیرگذار تعامل، تبادل، تداوم اطلاعات اظهار کرد: روابط عمومی‌ها ارگان واحدی هستند که فعالیت‌های آنان نیازمند انسجام، همکاری و آرمانگرائی واقع‌بینانه است. این وضعیت بدون نوعی از «تعامل دائمی» میان همدیگر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا حسن بشیر، استاد دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر علمی شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران درباره‌ی این کنفرانس، اهداف و موضوع های کنفرانس توضیحاتی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشیر درباره‌ی تعداد کنفرانس هایی که تاکنون برگزار شده و چه دستاوردی داشته است؟ توضیح داد: ایجاد رشد و تحول در هر زمینه علمی و اجرایی نیازمند نوعی از تعامل، تبادل و تداوم اطلاعات علمی و تجربی است. بدون این سه عامل اساسی نمی توان به یک سطح قابل قبولی از رشد و تحول علمی و اجرایی رسید. ۱۵ کنفرانس گذشته در این زمینه گام های بلندی را برداشته‌اند که می توان ادعا کرد «جریان زنده روابط عمومی» در کشور، تا اندازه زیادی مدیون این کنفرانس است.

وی با اشاره به سه عامل تاثیرگذار تعامل، تبادل، تداوم اطلاعات گفت: روابط عمومی بدون تعامل فعال و هدفمند نمی تواند از رشد مناسب برخوردار شود. روابط عمومی‌ها یک ارگان واحدی هستند که فعالیت های آنان نیازمند انسجام، همکاری و آرمانگرایی واقع بینانه است. این وضعیت بدون نوعی از «تعامل دائمی» میان همدیگر امکان‌پذیر نیست. کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بهترین زمینه‌های تعامل را برای کلیه روابط عمومی کشور ایجاد کرده است. در ۱۵ کنفرانس گذشته، هزاران نفر از استادان، مدیران، کارگزاران، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به این حوزه مهم ارتباطی با همدیگر آشنا شدند، ملاقات کردند، به گفتگو نشستند، از تجربیات همدیگر بهره بردند، از دانش و تجربیات همدیگر کسب علم و تجربه کردند، و بالاخره به حیات «ارگان روابط عمومی» بیش از گذشته ادامه دادند.

این استاد علوم ارتباطات با اشاره به عنصر تبادل در این زمینه گفت: روابط عمومی ها بدون تبادل ایده‌ها، اندیشه‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و محصولات خود میان خود و مهمتر از همه میان خود و جامعه نمی توانند به بالندگی و پیشرفت واقعی برسند. تبادل اطلاعات در هر زمینه همراه با نمونه‌هایی از تجربیات کسب شده بخصوص با مردم یک اقدام مهمی است که می تواند روابط عمومی‌ها را در یک «جریان گفتمانی» مداوم با جامعه قرار دهد. این جریان گفتمانی، خود حیات‌دهنده روابط عمومی‌هاست. کنفرانس در این زمینه نیز فعالیت های برجسته ای تاکنون داشته است.

بشیر ادامه داد: نفس برگزاری کنفرانس با طرح مطالب و مقالات علمی نوعی از تبادل اطلاعات بر پایه دانش روابط عمومی است. تولید کتاب‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌ها، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی قوی در حوزه روابط عمومی، درج مصاحبه‌ها و اخبار روزمره روابط عمومی و بسیاری از مسائل و مطالب مربوط به این حوزه مهم ارتباطی یک «زمینه تبادل علمی و تجربی قوی» را بین روابط عمومی‌ها و مردم ایجاد کرده است که می‌توان گفت کمتر کنفرانسی تاکنون چنین اقدامات گسترده و متنوعی را داشته است.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به عنصر تداوم در این زمینه اظهار کرد: تداوم یک کار با توجه به رشد مداوم آن یک امر مهم در مدیریت راهبردی است. بدون تداوم برنامه‌ریزی شده نمی‌توان به نتایج بهینه از یک اقدام دست یافت. تداوم از منظر دیگر، نشان دهنده نوعی از اقتدار و ایمان به سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات است. تداوم و استمرار برگزاری سالیانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران حاکی از نوعی ایمان به کار، اعتماد به نفس، احساس مسئولیت، وظیفه شناسی و تلاش در جهت خدمت به جامعه ایرانی بویژه روابط عمومی هاست. برگزاری ۱۵ ساله کنفرانس، از منظر دیگر به معنای رشد مداوم و مستمر علمی در سخنرانی ها، مقالات، کتاب ها، کارگاه ها و جشنواره هاست. این سطح از تداوم علمی و تجربی یک دستاورد بزرگی است که دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس به آن افتخار می کنند.

وی درباره‌ی رویکرد شانزدهمین کنفرانس روابط‌عمومی‌ها توضیح داد: تجربه ۱۵ ساله کنفرانس که نتایج آن در «تعامل»، «تبادل» و «تداوم» منعکس بود، نیازمند نوعی از تحول اساسی در این زمینه بود. این تحول به معنای صرف نظر کردن از آن سه عامل اساسی مطرح شده نبود، اما باید نوعی از هم‌افزایی جدیدی در این زمینه ایجاد کرد که بتواند افق جدیدی را در حوزه روابط عمومی برای دست‌اندرکاران و کارگزاران به وجود آورد. به همین دلیل شانزدهمین کنفرانس دو موضوع مهم را مورد توجه قرار داده است. یکی «مدیریت و برنامه ریزی» و دیگری «ایده پردازی و تجربه محوری» است. هر دو موضوع همبستگی و پیوستگی کامل با همدیگر دارند. مدیریت و برنامه ریزی راهبردی بدون تکیه بر ایده های نو و تجربه های ناب معمولا ضعیف، ناکارامد و آینده نگرانه نخواهد بود. از طرف دیگر ایده پردازی و تجربه محوری نیز نیازمند مدیریت قوی، انعطاف پذیر و مدبرانه است. به همین دلیل کنفرانس سال جاری بر اساس این دو موضوع پایه گذاری شده است.

بشیر افزود: بدیهی است ارائه تجربه ها و ایده های جدید می تواند مدیریت و برنامه ریزی را تقویت کند و مدیریت قوی نیز نیازمند چنین تجربه ها و ایده های جدید است. بنابراین، چنین نگاه جدیدی به مسائل روابط عمومی یک تحول اساسی است که بر پایه کسب تجربه‌های زیادی از برگزاری ۱۵ کنفرانس قبل است.

وی درباره اینکه چه محورهایی برای کنفرانس سال جاری مد نظر قرار گرفته شده است؟ گفت: کمیته علمی کنفرانس سال جاری با توجه به دو موضوع اساسی فوق الذکر، محورهایی را برای کنفرانس تعیین کرده است و از تمام استادان، پژوهشگران، متخصصان و کارگزاران روابط عمومی دعوت کرده است که در این رابطه مقالات و تحقیقات خود را ارائه دهند. محورهایی از جمله اینکه چرا مدیریت و برنامه‌ریزی در روابط عمومی اهمیت دارد؟ تحقیق در مدیریت علمی روابط عمومی. درک فرایند برنامه‌ریزی برای کارزارهای روابط عمومی. الگوهای مدیریت روابط عمومی در عصر دیجیتالی شدن. اندازه گیری و ارزیابی برنامه های روابط عمومی. تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی. بررسی و تبیین عملکرد و چالش های مدیریت روابط عمومی در ایران.

وی افزود: این محورها اگر چه بر مدیریت و برنامه ریزی متکی هستند، اما جهت گیری آنها بر اساس ایده های جدید و تجربه محوری است. البته طرح ایده های کلی در حوزه روابط عمومی نیز از مواردی است که مورد توجه جدی است.

بشیر سپس درباره اینکه کنفرانس چگونه به تلفیق مدیریت با ایده پردازی و تجربه دست یافته است؟ توضیح داد: واقعیت این است که تجربه ۱۵ ساله کنفرانس مسوولان و کمیته علمی آن را متقاعد کرد که باید در مرحله جدید به شکل مؤثر مسائل و امور روابط عمومی را به خود دست اندرکاران روابط عمومی ها سپرد تا با ایده های جدید و تجربه های به دست آمده شیوه های مدیریتی و برنامه ریزی را طراحی کنند. بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در شانزدهمین دوره خود، بدون بهره مندی از تجربه ها و ایده های ناب دست اندرکاران و کارگزاران روابط عمومی امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس و کمیته علمی آن، آموزش مهارت های کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است. شانزدهمین کنفرانس برای تحقق دریافت و ارائه ایده های جدید و تجربیات ناب برنامه های گسترده‌ای را در نظر دارد که تنها بخشی از آنها در اینجا مطرح می‌شود. بدیهی است که فعال سازی این برنامه ها نیازمند زمان و همکاری صمیمانه خانواده بزرگ روابط عمومی ها با دبیرخانه و کمیته علمی کنفرانس است.

وی اهداف و محورهای مهم برنامه کنفرانس شانزدهم را اینگونه عنوان کرد: راه اندازی کرسی رویازی در شانزدهمین کنفرانس یک اقدام مهم برای جمع آوری، ارزیابی و بهره برداری از ایده های برتر است. این اقدام می تواند تحول اساسی در رویکردهای روابط عمومی های کشور ایجاد کند و انتظار می رود که در این کنفرانس برخی از ایده های مهم و نو مطرح شوند. تعمیق رابط مدیریت، برنامه ریزی با ایده پردازی و تجربه محوری که این حرکت یک حرکت نوآورانه است که باید از جنبه های علمی ـ کاربردی مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است ایده های جدید می تواند در بهینه سازی مدیریت راهبردی تاثیر زیادی داشته باشد و برنامه ریزی ها را از تجربیات گذشته بهره مند سازد.

وب از طرح ایده های برتر در شانزدهمین کنفرانس به عنوان محور دیگر نام برد و افزود: در این زمینه از کلیه دست اندرکاران و کارگزاران روابط عمومی دعوت شده است که در این امر مهم مشارکت کنند و ایده های جدید و تجربیات کسب شده خود را به اشتراک بگذارند. امیدواریم که با طرح این ایده ها و تجربیات صفحه جدیدی در مدیریت نوآورانه و راهبردی روابط عمومی باز کنیم. برگزاری نخستین جشنواره تجربه محور روابط عمومی در ایران به منظور معرفی تجربه های معنادار، خلاق، آموزشی، کاربردی و منحصر به فرد جامعه روابط عمومی و تجلیل از صاحبان ایده های برتر. تهیه و انتشار راهنمایی در مورد "ابزار نوآوری و خلاقیت" تا به شاغلان روابط عمومی کمک کند پتانسیل خلاقیت را در خود کشف کنند. ایجاد تریبون ۱۵ دقیقه‌ای برای بهره برداری از ایده های برتر و ارایه آن در کنفرانس روابط عمومی برای توسعه الگوها و ایده های جدید و متمایز.


گفتنی است شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با رویکرد «ایده پردازی» و «تجربه محوری»، ۱۵ و ۱۶ دیماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
 
 همچنین کرسی تخصصی رویازی روابط عمومی ایران به همت موسسه کارگزار روابط عمومی، همزمان با شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برای جمع آوری، بررسی و بهره برداری از ایده های برتر تاسیس می شود.
 
همچنین همزمان با شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR۱۳۹۸)، دو کارگاه تخصصی با موضوع ارتباطات بصری برگزار می شود تا سطح دانش و تجربه حرفه ای شاغلان روابط عمومی را در رابطه با طراحی معاصر و شیوه های ارتباط تصویری بهبود بخشد.
 
کاربردهای ارتباطات بصری اکنون در همه حوزه های روابط عمومی بویژه روابط عمومی دیجیتال، وارد دوره رشد و گسترش پایدار شده و این کارگاه به عنوان یک رویداد مهم به بررسی جهان «ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی» می پردازد.
 
 علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس، جشنواره و کارگاههای آموزشی‌ می‌توانند با مراجعه به سایت های www.irancpr.ir، www.shara.ir یا تماس تلفنی با شماره های ۸۸۶۱۷۵۷۶ و ۸۸۶۱۷۵۷۷ نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمپوزيوم روابط عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان 2 از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026 روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است