Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@22:47:12 GMT

اقدامات گمرک برای جلوگیری از رسوب کالا

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۷۳۳۹

معاون گمرک ایران گفت: ترخیص کالا در مسیر سبز (اظهارنامه ای) با ۳۰ درصد افزایش به ۵۱ درصد رسیده است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهرداد جمال ارونقی - معاون گمرک ایران گفت: رسوب کالا در گمرک ایستایی است و روند ترخیص کالا رشد چشمگیری در مسیر سبز گرفته است. 
وی افزود: برخی عوامل مثل ثبت سفارش نشدن یا روند انتقال مالکیت باعث رسوب کالا در گمرک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون گمرک ایران گفت: بر اساس داده کانتینر‌ها در گمرک، رسوب کالا روند کاهشی داشته است.
ارونقی با بیان اینکه هر اظهارنامه در سه مسیر سبز، زرد و قرمز قرار می گیرد، گفت: در مسیر سبز که کالا بر اساس اظهارنامه سریع ترخیص می‌شود. در مسیر زرد کالا مشکلاتی دارد و نیاز به نمونه برداری است و در مسیر قرمز نیاز به ارزیابی فیزیکی دارد. وی افزود: بیشر از 51 درصد کالا در همان مسیر سبز ترخیص می شود که در در گذشته ۲۰ درصد بود اما اکنون با تمیداتی 31 درصد افزوده شده است.
معاون گمرک ایران با اشاره به مشکلاتی گفت: در بخش تخصیص و تامین ارز همچنان مشکلاتی وجود دارد که تلاش می‌کنیم این مشکلات برطرف شود.
ارونقی افزود: بحث انتقال مالکیت مشکل دیگری است که همچنان وجود دارد و انتقال مالکیت وقتی انجام نشود اظهارنامه هم صادر نمی‌شود و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
وی گفت: قطعی سامانه جامع گمرکی هم مشکلاتی را به وجود می‌آورد که باید آسیب شناسی شود.
مظفر علیخانی - معاون اتاق بازرگانی ایران در گفتگوی تلفنی گفت: بخش از مشکلات رسوب کالا، داخلی است، اما بخشی دیگر به سایر دستگاه ها مرتبط است که بخش دوم خیلی مهم است.
وی گفت:ثبت سفارش، تخصیص و تامین ارز، گرفتن کد رهگیری همچنان مشکلاتی را ایجاد و ترخیص کالا را با تاخیر مواجه می‌کند. معاون اتاق بازرگانی ایران افزود: ۶۰ درصد کالا‌های رسوبی در گمرک کالای سرمایه ای است که مشکلاتی را برای تولید کننده ایجاد می‌کند.
وی افزود: کارشناس مجازی (کالا در یک گمرک و کارشناسی در گمرک دیگر) یکی از مشکلاتی هست که همچنان در گمرک مشکلاتی را ایجاد می‌کند و هنوز رفع نشده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گمرک رسوب کالا ارونقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!