Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی‌نژاد روز چهارشنبه در نشست شهرداران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرداری ها بیش از ۳۷۰ وظیفه بر عهده دارند، اظهار داشت: تلاش برای جذب درآمدهای پایدار برای شهرداری ها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که شهرداری ها باید به عنوان یک نهاد مستقل غیردولتی و عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین از تصویب آیین نامه استخدامی شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این آیین نامه به زودی در صحن علنی مجلس، مطرح و تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار آذربایجان شرقی هم افزایش اختیارات شوراهای کلانشهرها برای تصمیم‌گیری بهتر در موضوعات مختلف شهری را خواستار شد و افزود: شوراها، اصلی ترین مرجع برای تصویب موضوعات مهم شهری هستند و باید ضمن افزایش اختیارات این نهاد، تصمیم های آنها در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود.

محمدرضا پورمحمدی با انتقاد از تمرکزگرایی در بسیاری از موضوعات، اظهار داشت: اگر نتوانیم این مشکل را رفع کنیم سایر مسائل و مشکلات را نیز نمی توان به نحو احسن مدیریت کرد.

وی از روند طولانی تصویب طرح های تفصیلی شهرها انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه این روند در بیشتر موارد موجب هدررفت منابع می شود و روند طولانی این فرآیند همچنین باعث می شود که طرح تفصیلی مصوبی که پس از سال ها تصویب می شود، همسان با مشکلات و نیازهای روز شهرهای ما نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شهرها و شهرداری های استان، گفت: متاسفانه بسیاری از شهرداران استان، وارث وضعیتی هستند که از گذشته به آن ها رسیده است و در بسیاری از موارد مجبور به ادامه همان مسیر غلط در مسائلی همچون تراکم نیروی انسانی هستند.
جواد رحمتی اظهار داشت: به رغم محدودیت های مالی و تجهیزاتی، اقدامات بسیار خوبی در شهرداری های استان در حال انجام است که امیدواریم این روند، استمرار داشته باشد.
وی بر ضرورت تلاش شهرداری ها برای جذب درآمدهای پایدار اشاره کرد و افزود: وابستگی شهرداری ها به درآمدهای ناشی از محل تخلفات ساختمانی در شهرها به کمترین میزان ممکن رسیده و شهرداران برای جذب درآمدهای مستمر و پایدار تلاش کنند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا و سایر نهادهای نظارتی با تخلفات ساختمانی در کلانشهرها برای جلوگیری از استمرار ساخت فضاهای ناکارآمد و ناایمن شهری شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تبریز، مراغه، مرند، اهر و میانه، بزرگترین شهرهای استان از نظر وسعت و جمعیت هستند.
مرتضی علیخانی افزود: در سال ۹۷، تحول بزرگی در زمینه اخذ درجه شهری و رتبه بندی شهرها انجام شد.
وی در مورد میزان تحصیلات شهرداران استان نیز گفت: ۲۶ درصد از شهرداران، دارای مدرک لیسانس و ۷۴ درصد نیز دارای مدرک فوق لیسانس هستند. یکی از شهرداران استان نیز در ماه های گذشته موفق به اخذ مدرک دکتری شده است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همچنین گفت: ۵۸ درصد شهرداران شهرهای استان، بومی همان منطقه هستند.
 در این جلسه همچنین چند نفر از شهرداران آذربایجان شرقی نیز دیدگاه های خود در ارتباط با مسائل مختلف شهریرا مطرح کردند.

46

کد خبر 1335220

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان

چهارمین اردوی انتخابی و آماده سازی تیم ملی هاکی سالنی مردان تا ۱۶ اردیبهشت در شهر همدان برگزار می‌شود و سجاد ممی زاده، رضا زاد محمد و مهدی شاهرخی در این اردو حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود