Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر قم، تقاطع خیابان امام خمینی و شهید کیوانفر از نقاط بحرانی شهر بوده و در رینگ اصلی ترافیکی قم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان در جلسه مشترک کمیسیون ماده پنج و شورای حمل و نقل و ترافیک قم که با حضور بهشتی معاون استاندار، جلالی رئیس شورای شهر قم، معتمدی قائم‌مقام شهردار، معاونان شهردار و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید کیوانفر، اظهار کرد: با توجه به مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر قم، این تقاطع از نقاط بحرانی شهر بوده و در رینگ اصلی ترافیکی قم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه این مسیر به علت‌های مختلف از جمله تردد خطوط ویژه حمل‌ و نقل عمومی از مکان‌های پرتردد شهر به شمار می‌رود، ابراز کرد: 19 خط شبکه اتوبوسرانی از این مسیر عبور می‌کند و احداث این تقاطع جز طرح‌های اولویت‌دار شهر است.

ذاکریان هدف از اجرای این طرح را کاهش مشکلات ترافیکی رینگ اصلی شهر دانست و عنوان کرد: با استفاده از این تقاطع می‌توان ترافیکی که در مسیر خیابان امام خمینی(ره) به وجود آمده را به سمت بلوار زینبیه هدایت کرد تا ترافیک کمتری در اطراف حرم مطهر به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم زیر نظر مشاوران هنوز نهایی نشده و بخش پنجم آن مربوط به طرح‌های عمرانی شهر است.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع حمل و نقل قم و همچنین برخی شاخص‌های مورد نظر از جمله ترافیکی، اتوبوسرانی و فرهنگی و اجتماعی ضرورت ساخت ۷۳ تقاطع در نقاط مختلف شهر قم مشخص شده است، افزود: از این تعداد ۱۷ تقاطع در اولویت قرار گرفته، که تقاطع غیر همسطح خیابان امام خمینی(ره)‌ و کیوانفر در اولویت هفتم است.

سید امیر عباس صفوی افزود: این تقاطع‌ها در سه افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شدند، که افق کوتاه مدت آن تا سال ۱۴۰۲ و شامل طرح‌های اولویت دار است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی شهید قم ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • مطهری امام
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم