Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام صادق مرادی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه حصیرآباد که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: شرایط سکونت در این منطقه از اهواز به مشابه یک روستا است و به همین دلیل ضروری است تا شهرداری و همچنین شرکت‌های خدمات‌رسان، به شرایط فاجعه‌بار زندگی در حصیرآباد از جنبه زیست محیطی توجه بیشتری داشته باشند

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه در بازدیدی که ابتدای هفته از این منطقه صورت گرفت، شاهد انباشت بسیار زیاد زباله و فاضلاب بودیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید برای ساماندهی منظره این منطقه به ویژه خیابان های منتهی به تپه‌ها برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت نگران کننده ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی در حصیرآباد

مرادی ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از این بازدید شرایط نگران کننده‌ای از زندگی ۵۰ تا ۶۰ خانوار مورد بررسی قرار گرفت که هر لحظه در معرض رانش منازل خود قرار دارند.

وی افزود: در صورتی که کوه در این منطقه ریزش کند تلفات بیش از ۸۰ نفری را برای ساکنین در پی دارد و این موضوع به دیگر مشکلات استان اضافه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: بنابر این باید روند موجود در این منطقه اصلاح و اقدامات برای جابجایی خانوارهای در معرض خطر هرچه سریعتر عملیاتی شوند.

وی  ادامه داد: پیشنهاد می‌شود اگر این افراد قرار است به شهر جدید رامین منتقل شوند، باید برای سرپرست هر کدام از خانواده ها اشتغالزایی صورت بگیرد تا با انگیزه کافی به این جابجایی تن دهند.

مرادی یادآورشد: از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواسته می‌شود بعد از اینکه این ساکنین جابجا شدند، سریعا نسبت به تخریب خانه‌های در معرض خطری که در آن ساکن بودند نیز اقدام شود.

منطقه حصیرآباد اهواز  نیز یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز است که بین محله‌های آسیه آباد و راه بند بوده و روی دامنه تپه قرار گرفته‌است. حصیر آباد از سوی دیگر بین منبع آب و صخیریه قرار دارد.

با توجه به بافت فرسوده این ۲ منطقه تاکنون زلزله و بارندگی‌ خسارت‌ زیادی به منازل آن وارد کرده است. در  بارندگی اخیر ۲ واحد مسکونی در حصیرآباد تخریب شد و پیش از این نیز در منطقه منبع آب به دلیل رانش زمین چند خانه تخریب و ۲ کودک جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها خوزستان دادگستری ایرنا اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان دادگستری ایرنا اهواز خوزستان دادگستری ایرنا اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند

 علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در اهواز گفت: جوانان ما در خوزستان لایق کسب رتبه‌های بالا در صحنه‌های بین‌المللی خصوصا در المپیک هستند و امیدواریم در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک شویم.

او گفت: امروز شاهد شور و شوق خوبی بین جوانان و قهرمانان در جام تختی بودیم و تیم ملی با پیشقراولی ورزشکاران خوزستانی قهرمان شد و این ورزشکاران نشان دادند که شایستگی‌های بالایی دارند.

حسینی محراب ادامه داد: امیدواریم در همه رشته‌های ورزشی به موفقیت برسیم و در کنار ورزشکاران در همه رشته‌های ورزشی هستیم انشاالله با همت هیئت‌های استانی، شهرستانی و مدیران پرزش و جوانان و مسئولان ذیربط جوانان خوزستانی استعداد خود را نشان دهند و در کشور و آسیا بدرخشند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان