Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@16:28:58 GMT

صنعت سیمان کشور با رکود مواجه است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۸۴۴۱

صنعت سیمان کشور با رکود مواجه است

حجت الله میرزایی چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشترک شرکت ها و سازمان های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:  عمده مشکل واحدهای اقتصادی به مساله تحریم مرتبط نیست و حتی  تحریم ها برای بخشی از واحدهای اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی افزود: بیشتر مشکلات واحدهای اقتصادی به مسائلی مانند لزوم پرداخت تسهیلات، معافیت های بانکی و تامین خوراک برای پتروشیمی ها مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین برخی از این واحدهای صنعتی و اقتصادی الزامات زیست محیطی دارند که باید به آن عمل کنند.
میرزایی یادآور شد: بخشی از مطالبات این شرکت ها از طریق استان و ستاد رفع موانع تولید قابل حل است بخشی دیگر نیز باید در نشست های سه گانه ما با روسای بانک ها و سهامداران در مرکز پیگیری شود. 

وی در بخشی دیگر درخصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان یادآور شد: برای همسان سازی مستمری بازنشستگان در سال ۹۸ مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال و امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: صندوق های بازنشستگی به خصوص صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح باید به تدریج مستمری بازنشستگانی که حقوق کمتری دارند را در یک دوره زمانی تعیین شده به میزان حقوق کارکنان شاغل برسانند.

برچسب‌ها تسهیلات اشتغال خوزستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال خوزستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اهواز تسهیلات اشتغال خوزستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!