Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به سپری شدن روز های پایانی سال 2019، گرت ساوتگیت مصاحبه مفصلی پیرامون 12 ماه گذشته و مسابقات پیش روی خود داشته است.

طرفداری- به گزارش اسکای، گرت ساوتگیت مصاحبه مفصلی پیرامون 12 ماه گذشته و حواشی ایجاد شده و همنین مسابقات یورو 2020 و مسابقات بعد از آن انجام داد. در این مصاحبه از درگیری های ایجاد شده میان جو گومز و رحیم استرلینگ تا جریان نژاد پرستی در بلغارستان صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرت ساوتگیت به سوالات زیر پاسخ می دهد:

با توجه به مزیت میزبانی، آیا انگلستان شانسی برای قهرمانی در یورو 2020 دارد؟

با توجه به مسیری که باید برای قهرمانی طی کنیم، شانس ما به نوبه خود جالب است. من هنوز هم فکر می کنم فرانسه و بلژیک خودشان را به عنوان کشورهای برتر در اروپا و جهان ثابت کرده اند. پرتغال نیز قهرمان اروپا و قهرمان لیگ ملت های اروپا می باشد بنابراین یک تیم باهوش و با تجربه می تواند قهرمان عناوین مختلف شود. تیم ما جوان و جوان تر می شود اما باید مراقب باشیم که بیش از حد جوان نشویم. در داخل کشور انتظارات بالایی وجود دارد و ما می خواهیم هواداران خود را هیجان زده کنیم. این امید و هیجان همان چیزی است که ما ورزش را به خاطر آن تماشا می کنیم.

تمامی بازی های مرحله گروهی انگلستان و نیمه نهایی و فینال مسابقات یورو 2020 در ومبلی برگزار خواهد شد

بزرگترین دغدغه تیم شما پیش از آغاز مسابقات چیست؟ 

من فکر می کنم به عنوان یک تیم در زمینه دفاعی، آزمایشات سخت تری در مقایسه با آنچه تا این مرحله پشت سر گذاشته ایم را داریم. هنگامی که ما به عنوان یک تیم دفاع کنیم مشکلات زیادی نخواهیم داشت. هنگامی که توپ را در نیمه زمین خود به دست می آوریم باید سریعا ضد حمله بزنیم. اگرچه زوج خط دفاعی ما و مدافعان کناری ما در مقابل تیم هایی نظیر چک و هلند بازی کرده اند که از لحاظ هجومی درخشان هستند اما ما می دانستیم که در کدام مناطق زمین در برابر آن ها از استحکام کافی برخوردار هستیم.

وی افزود:

ما باید به طور مداوم تمامی زمینه های بازی خود را مرور کنیم اما هنگامی که تیم و گزینه هایی که در خط حمله داریم را بررسی می کنم متوجه می شوم که ما بازیکنان کمی را داریم که در باشگاه های خود به طور مرتب بازی نمی کنند بنابراین فرصت هایی بیشتری برای افراد دیگر وجود دارند که بیایند و خودشان را در آن موقعیت ها اثبات کنند.

آیا قهرمانی در این مسابقات، حسرت شما را از مسابقات یورو 96 به اتمام می رساند؟ 

این مورد مربوط به گذشته است. ما در حال حاضر با گروهی جدید از بازیکنان و کارمندان کار می کنیم. همه چیز درباره یورو 96 در جام جهانی روسیه به اتمام رسید. (بسیاری از افراد ترکیب آن تورنومنت را به یاد نمی آورند!) به عنوان مثال جیدون سانچو در سال 2000 متولد شد و این مورد باعث می شود تا من بیش از حد احساس پیری کنم. نیازی نیست من آن ها را به گذشته ببرم البته آن ها از تاریخ انگلستان آگاه هستند.

هنگامی که من می خواستم کار خود را آغاز کنم به همه آن ها گفتم: "انگلستان این تاریخچه را دارد و یک قطع ارتباط میان نسل ها وجود دارد اما این مشکل شما نیست بلکه این نسل بازیکنان من است. تیم ما بازیکنان برجسته ای داشت اما نتوانستیم تا جایی که دوست داریم صعود کنیم." این گروه از بازیکنان چنین چیزی را تکرار نمی کنند. واقعیت این است که ما طی دو سال دو نیمه نهایی را تجربه کردیم و چنین چیزی در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است.  

گرت ساوتگیت بعد از از دست دادن پنالتی اش در مقابل آلمان در مرحله نیمه نهایی یورو 96

 اگر شما قهرمان یورو 2020 شوید، باز هم به ماندن در تیم ملی انگلستان ادامه می دهید؟

ما امیدواریم که این موضوع تنها چیزی باشد که ما باید نگران آن باشیم! همه ما دوست داریم تا برای مدتی در خیابان ها شادی کنیم، اینطور نیست؟ من مجبور شده ام که به تمامی مردم این رویا را بدهم و بخشی از کار من ایجاد رویا برای مردم است. من با نقطه ای که باید به آنجا برسیم و همچنین می توانیم به آن برسیم سروکار دارم. با وجود اینکه تا چند ماه آینده هیچ بازی نداریم اما همه ما به عنوان یک گروه درحال برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل هر اتفاقی که ممکن است در تابستان آینده بیفتد هستیم. ما همچنین در حال برنامه ریزی هایی هستیم که باید در جام جهانی 2022 در قطر اتفاق بیفتد. من هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم به این فکر می کنم که: اگر قرار بود فردا ترکیب را انتخاب می کردم باید چه ترکیبی را انتخاب می کردم. این جستجوی بی پایان برای رسیدن به کمال در دانش است که البته شما هرگز به کمال نخواهید رسید.

آیا بعد از اتمام کار خود در انگلستان، مجددا به لیگ برتر باز می گردید؟ 

من کار خودم را به خوبی به اتمام رساندم (در عرصه باشگاهی) و این یک مزیت برای مربیگری در تیم ملی انگلستان محسوب می شود. گاهی اوقت در زندگی ما همواره به دنبال آینده هستیم و این باعث می شود تا در موقعیتی که در حال حاضر در آنجا قرار داریم لذت کافی را نبریم. من احساس می کنم که تیم ما می تواند بهتر شود و هدف هایی وجود دارد که ما همچنان قصد داریم به آن ها برسیم. آینده؟ من به طور واقع بینانه این را می دانم که قرار نیست به مدت 10 سال در تیم ملی انگلیس مربیگری کنم. من امیدوارم که در 6 ماه آینده در تیم حضور داشته باشم. گاهی اوقات در جایی قرار دارید که می تواند اتفاق دیگری بیفتد. اگر بخواهم صادق باشم، اگر به مشاغل دیگر در تیم هایی دیگر لینک نمی شدم این مورد باعث نا امیدی من می شد. من بابت این قضیه نگرانی ندارم زیرا تلفن همراهم زنگ نمی خورد. فکر می کنم این بدان معناست که مردم می دانند که به کاری که در آن هستم متعهد هستم.

آیا با قضیه رحیم استرلینگ و گومز متفاوت برخورد کردید؟ 

فکر می کنم که به عنوان یک سرمربی شرایطی وجود دارد که هر تصمیمی بگیری مورد انتقاد واقع می شود. برخی موضوعاتی وجود دارد که هیچ راه حل کاملی برای آن وجود ندارد و همه ما فقط باید به عنوان یک گروه کار خود را انجام دهیم. باید اول از همه تصمیمی بگیرم که برای تیم مناسب باشد و همچنین از هر دو بازیکن پشتیبانی کند. افراد زیادی در چنین وضعیتی دخیل هستند و هر کدام از این افراد نظری دارد. کسانی که قبلا مربی یا سرمربی بوده اند پیچیدگی های چنین وضعیتی را درک می کنند.

تیم و کیفیت تیم مهم ترین چیز است. ما توانستیم خیلی سریع بر روی فوتبال متمرکز شویم و نتایجی را کسب کردیم که به آن نیاز داشتیم و هر دوی آن ها (گومز و استرلینگ) دوباره به زمین برگشتند. آن ها مجددا به یکدیگر نزدیک شدند و هنگامی که جو (گومز) در ومبلی با یک واکنش منفی همراه شد، رحیم یک پیام قدرتمندی را دریافت کرد. من فکر می کنم که این موضوع خاتمه پیدا کرد. ما با گروه جوانی کار می کنیم که قرار است در برخی مواقع احساساتی شوند. بخشی از قدرت بازیکنان ما کنار هم بودن است که آن ها در اختیار دارند.

آیا قوانین فیفا یا یوفا برای مقابله با نژاد پرستی مناسب هستند؟ 

من فکر می کنم با اینکه حق با شماست که صحبت درباره نژاد پرستی به اندازه کافی برای ما ناراحت کننده است اما واقعیت این است که این مسئله در کشور ما و در اروپا وجود دارد. ما نباید از این مسئله غافل شویم، ما قدرت مبارزه با این مسئله را داریم. در حالت ایده آل، شما نمی خواهید که بازیکنان یا کارمندان ما چنین چیزی را تجربه کنند اما ما چنین چیزی را تجربه کردیم، مطمئنا برای بلغارستان چنین موضوعی (نژاد پرستی) ممکن است اتفاق بیفتد. ما احساس می کنیم که آماده شده ایم و می توانیم برای مواجه با این وضعیت به خوبی آماده شویم.

وی افزود:

بازیکنان می دانستند که پشتیبانی یکدیگر، پشتیبانی اتحادیه و از همه مهم تر پشتیبانی مردم را دارند. آن ها می دانستند که در صورت مشاهده این مسائل باید با یکدیگر متحد باشند و می دانستند که در صورت لزوم چه اقداماتی انجام می شود. همین امر باعث آرامش بیشتر ما شد. فکر می کنم به درستی شکایت و اعتراض خود را مطرح کردیم. من هنوز فکر می کنم بهترین راهی که می توانیم به مردم نشان دهیم، کار کردن ما به عنوان یک تیم است. جایی که هیچ تعصبی وجود ندارد و همه هرچه از آیین و پیشینه خود برخوردار باشند و هرچه به عنوان یک فرد از خانواده خود به میراث برده باشند بازهم در کنار یکدیگر هستند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنچلوتی: رئال مادرید در سطح خودش ظاهر نشد؛ بازی برگشت در برنابئو هیجان‌انگیز است
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک