Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:03:59 GMT

بیمارستان تفت به دستگاه ام آر آی مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۹۲۱۵

بیمارستان تفت به دستگاه ام آر آی مجهز می‌شود

سید محمود واعظ پور چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نشست دو هفته پیش مجمع سلامت شهرستان تفت، افزود: دو هفته پیش با دعوت از خیر تفتی در این مجمع موافقت وی برای خرید این دستگاه گرفته شد.

وی ادامه داد: روز گذشته با سفر فرماندار تفت به تهران و همراهی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نشستی با حضور خیر نیک اندیش تفتی برگزار شد که وی پیش پرداخت خرید دستگاه ام آر آی را واریز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه بهداشت تفت اضافه کرد: پس از انجام مراحل اداری و اجرای استانداردهای لازم دستگاه مزبور در بیمارستان شهید بهشتی تفت نصب می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از هزینه خرید دستگاه توسط خیر انجام شد، گفت: نیم دیگر آن ازمحل  اعتبارات بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پرداخت می شود.

واعظ پور، تفت را سومین شهرستان در استان یزد عنوان کرد که به دستگاه ام آر آی مجهز می شود و افزود: از این دستگاه در تشخیص بیماری های مغز و اعصاب ( کیست‌ها، تومورها، خونریزی های مغز، تورم، ناهنجاری‌ها، عفونت‌ها، بیماری‌های التهابی و مشکلات مغزی) و نیز جهت تشخیص توده ها و تومورهای سایر نقاط بدن و همچنین ارزیابی سنگ های سیستم گوارشی و کلیوی استفاده می شود. 

وی ادامه داد: همچنین این دستگاه برای بررسی مشکلات ارگان هایی شامل پستان، کبد، تخمدان ، پانکراس و پروستات نیز کاربرد دارد.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 ام آر آی تورم دانشگاه علوم پزشکی مجلس شورای اسلامی ناهنجاری قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیولوژی در این مرکز و با توجه به حجم مراجعات روزانه به اورژانس بیمارستان و بیماران بستری، سرعت خدمت رسانی به مراجعین افزایش می‌یابد.

 غزنوی ادامه داد: ارزش تقریبی این دستگاه رادیولوژی پیشرفته که از بهترین برندهای اروپایی است بیش از 45 میلیارد ریال است

 رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان نیز گفت: گرفتن رادیو گرافی های دیجیتالی، کیفیت بالای تصاویر، دریافت دوز پایین اشعه توسط بیماران، امکان مشاهده گرافی تهیه شده توسط پزشک معالج در سراسر کشور از طریق اینترنت، حذف فیلم و داروی ظهور و در نتیجه کاهش هزینه  از مزایای این دستگاه است

 فریبا کوشا گفت: این پروژه بهمراه بهسازی ،زیباسازی و استاندارد سازی فضای فیزیکی مجموعه صورت گرفت و کلیه تست های دزیمتری با استانداردهای روز دنیا انجام شد.

وی ادامه داد: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تنها بیمارستان استان است که مجهز به دو دستگاه رادیولوژی است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • شمش خم کن چیست؟
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه