Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد ابوالحسن خوشرو متولد سال ۱۳۲۵ روستای " سیاهرودکلای " قائمشهر است که از کودکی به نواختن " لله‌وا " یا نی چوپانی پرداخت و برای تکمیل دانش موسیقی خود از هنرستان موسیقی تهران فارغ التحصیل شد.

این هنرمند در اجرای لیلی جانها و آوازهای مازندرانی و تلفیقی از شیوه‌های استادان قدیم ، سبک و لحن شخصی خود را ارائه کرد و این ویژگی، او را از دیگر هنرمندان موسیقی اصیل مازندرانی متمایز و برجسته ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد خوشرو تا کنون جوایز بسیاری در عرصه محلی و ملی دریافت کرد که همگی به خاطر صدای زیبا ، اصیل و پر سوز و همچنین سبک ویژه اش در آوازخوانی بوده است. 

ااین استاد برجسته موسیقی مازندران ۲۱ آبان ماه سال جاری موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد، نشانی که حاصل نیم قرن تلاشش برای موسیقی مازندران بود .

مراسم رونمایی از کتاب "مجموعه موسیقی حماسی و آئینی مازندران" در آمل با حضور انبوهی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و شهروندان آملی برگزار شد.

استاد خوشرو که در یک سال اخیر بارها به دلیل بیماری مورد جراحی قرار گرفت ، با تمام سختی و همراهی هنرمندان در این مراسم حاضر شد و به علاقه مندان خود با زبانی بسته و دستانی مهربان ابراز احساس کرد. 

استاد ابولحسن خوشرو در سال های اخیر با بیماری های متعددی از جمله عارضه قلبی دست و پنجه نرم کرد و اکنون دوره درمان خود را می گذراند و لب به آوار نمی گشاید. 

خوشرو موسیقی آئینی مازندران را ارتقاع داد

استاد علی اکبر شکارچی نوازنده کمانچه و داور بین لمللی موسیقی آئینی در این مراسم گفت : استاد خوشرو توانست با تحریری جدی آغشته به جنبه های احساسی و عرفانی موسیقی بومی و سنتی مازندران را ارتقا بخشد. 

وی افزود: صدای استاد خوشرو دارای چند وجه در یک کالبد واحد بود و عناصری همچون عشق ، محبت ، سوز ، ساختار شکنی و هجوم را در هم آمیخت . 

این استاد کمانچه کشور گفت : افرادی چون استاد خوشرو مربوط به زمان و مکان نبوده و با هویت مردم تبرستان گره خورده اند. 

شکارچی افزود : موسیقی اصیل و بومی امروز در معرض خطر فقدان سرمایه گذاری قرار دارد و با چنگ و دندان عاشقان خود حفظ شده است. 

وی با بیان اینکه تمام سرمایه موسیقی در صنعت پاپ هزینه می شود، گفت: موسیقی سنتی نیز برای احیا ، بازآفرینی و ادامه حیات نیاز به سرمایه گذاری دارد. 

شکارچی با بیان اینکه موسیقی اصیل مازندران هرگز خدشه بردار نیست ، تاکید کرد: تا زمانی که نگین هایی همچون ابوالحسن خوشرو به دنیا می آیند و آواز سر می دهند این موسیقی فراموش نمی شود. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 زمان و مکان سرمایه سرمایه گذاری عشق فارغ التحصیل قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امیر حسین سمیعی گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است، که می شود سال های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای اینکه بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت به آنها داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم، و باید همت کنیم تنش ها را کاهش و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که اینگونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه نمود: ما باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیر گذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092840

دیگر خبرها

  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی