Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادوی رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت و موسوی فرد کارشناس حوزه صنعت امشب ۴ دی ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی بی‌مهری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دولتی به کالا‌های داخلی پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و سید حسن موسوی فرد کارشناس حوزه صنعت امشب ۴ دی ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی بی‌مهری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دولتی به کالا‌های داخلی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به اینکه در بحث ساخت کالا‌های داخلی با معضلات جدی مواجه هستیم گفت: باید از صنعت داخلی کشور حمایت کنیم و به صورت جدی مسئولین به این موضوع توجه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه تمام ارگان‌های دولتی و شبه دولتی، نیمه دولتی و هر ارگانی که عضو هیئت مدیره را یکی از بخش‌های حکومتی تعیین می‌کند مشمول قانون می‌شود، گفت: ارجاع کار باید به سمت خرید کالای ایرانی باشد.

هادوی با اشاره به اینکه در قانون، جرم انگاری را به طور جدی دنبال می‌کنیم؛ خاطرنشان کرد: به‌طور جد در حال اجرای قانون هستیم به گونه‌ای که همه بانک‌های کشور در جریان موضوع هستند، اینکه بخواهیم بگوییم تمام مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند و پس از آن که به سنگ می‌خورند به سوی خرید کالای ایرانی می‌آیند درست نیست شاید سیاه انگاری در این قضیه اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی متعهد هستند تا کالای ایرانی خوب تحویل بدهند افزود: قانون باید از ورود کالا‌های مشابه داخلی ممانعت کند، لذا همه مسئولین باید از کالا‌های ایرانی حمایت کنند و در این موضوع اتفاق نظر داشته باشند همچنین باید از سوی دیگر کیفیت کالا‌های ایرانی بالا برود.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه تعامل میان ما و خارج از کشور، بحثی اجتناب‌ناپذیر است عنوان کرد: در زنجان و گیلان به طور جداگانه ۲۵ قرارداد منعقد کرده‌ایم لذا ما به دنبال این موضوع هستیم تا بحث نمایشگاه‌ها را در استان‌ها توسعه دهیم، به طوری که دانشگاه‌های و پژوهشگاه‌ها باید درگیر کار محلی و منطقه‌ای باشند.

او ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش و تحصیلات تکمیلی باید از کالای ایرانی استفاده کند لذا باید بر روی این موضوع فرهنگ سازی صورت بگیرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری رونق تولید ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی