Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس سلطانیان روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این تعداد دانش آموز شامل یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۹۲۹ نفر است.

وی افزود: ۲۵۴ هزار نفر از این تعداد دانش آموز معادل ۱۴ درصد در رشته ریاضی فیزیک و ۷۰۴ هزار و ۷۵۹ نفر معادل ۴۰ درصد نیز در رشته علوم تجربی تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هم اینک افزون بر ۳۵ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم کشور در هنرستان‌ های کاردانش و فنی و حرفه ‌ای مشغول به تحصیل هستند.

سلطانیان عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان برنامه ششم توسعه کشور این میزان به حدود ۵۰ درصد برسد.

وی ابراز داشت: مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم کشور و کهگیلویه و بویراحمد باید در زمینه تشویق و ترغیب هر چه بیشتر دانش آموزان برای تحصیل در رشته ‌های مهارتی تلاش، اقدام و همت کنند.

سلطانیان گفت: یکی از کلیدهای مهم برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور و رفع معضل بیکاری در آن گرایش هر چه بیشتر دانش آموزان برای تحصیل در رشته‌ های کاردانش و فنی‌ و حرفه ‌ای است.

معاونان آموزشی ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست مهمترین مسائل و مشکلات مدارس مقطع متوسطه دوم استان را اعلام کردند.

برخی از این مسائل و مشکلات شامل فرسودگی مدارس، کمبود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی، قرار داشتن تعدادی از مدارس در مناطق سخت گذر، استفاده از نیروهای انسانی غیرمتخصص در مدارس و قطعی آب و برق مدارس به دلیل کمبود اعتبار است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سه هزار و ۲۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌ کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 برق دانش آموزان فنی و حرفه ای فیزیک وزارت آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش