Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،غلامرضا محمدی پور رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت خوزستان در آئین افتتاحیه کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی در آمفی‌تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، گفت: ازجمله اهداف این کنفرانس ایجاد زیرساخت ساخت و تعمیر شناورهای سبک و سنگین در منطقه آزاد اروند که می‌توان با کمک گرفتن از اعتبارات ملی، استانی و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان صنعت معدن تجارت خوزستان این زیرساخت‌ها را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبه فعالیت ۶۰۰ شناور صیادی و باربری سبک و سنگین در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های شناورسازی در خوزستان، عمده فعالیت‌های ساخت و تعمیر شناورها در استان‌های هم‌جوار همچون استان بوشهر انجام می‌شود و این در حالی است که می‌توان از تمام ظرفیت‌های در استان بهره برد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت استان خوزستان آمادگی این سازمان را برای تخصص اعتبارات برای این بخش را اعلام کرد و گفت: می‌توان با اعتبارت ملی در قالب ستاد تسهیل که اعتبار امسال آن معادل ۳۹۰ میلیارد تومان بوده است و اعتبارات صندوق توسعه که منابع مالی را در اختیار صنعتگران قرار می‌دهد، در این راستا اقدام کرد.

محمدی پور فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه را از دیگر راهکارهای رونق و توسعه صنایع دانست و گفت: یکی از دلایل غیرفعال شدن واحدهای صنعتی و یا استفاده نکردن از تمام ظرفیت‌های این واحدها نبود واحدهای تحقیق و توسعه است که با فعال‌سازی این واحدهای می‌توان شرکت‌های تولیدی را مجهز به دانش روز کرد.

او افزود: در استان خوزستان کمتر از ۱۰ شرکت تولیدی از واحدهای روز دنیا استفاده می‌کنند که نیاز به روز رسانی دارند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت استان خوزستان فعال نبودن شرکت‌های صنعتی و مهندسی را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان خوزستان دانست و گفت: در خوزستان تنها در بخش نفت و گاز ۲۷۰ شرکت فنی و مهندسی فعال است و رشد خوبی داشته و در سایر بخش‌ها همچون صنایع تبدیلی کشاورزی، وجود شرکت‌های فنی و مهندسی کم‌رنگ است.

محمدی پور در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند برای بهسازی و نوسازی بخش صنعت در این منطقه طی «هفته پژوهش» امسال نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ۶۰ تا ۷۰ واحد صنعتی با فعالیت مطلوب در محدوده منطقه آزاد اروند و لزوم فعال‌سازی بخش توسعه و تحقیق در این واحدهای صنعتی تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد شد و قرار است این هدف در قالب اجرای طرح ملی «تاپ» دنبال شود.

او افزود: در قالب طرح «تاپ» در سه حوزه پژوهش‌های علمی، اساتید و دانشجویان ثبت شده و نقطه اتصال میان این سه حوزه برای حمایت برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر دانشگاه علوم و فنون کنفرانس ملی صنعت منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تایید و اعلام شد

وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228779 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند