Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@17:52:30 GMT

ثبت ضعیف‌ترین رشد هفت سال اخیر انگلیس

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۹۹۱۴

ثبت ضعیف‌ترین رشد هفت سال اخیر انگلیس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم امسال با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی خود به ۰.۴ درصد رسیده است که اگرچه آمار بهتری نسبت به برآورد قبلی است اما ضعیف‌ترین رشد سه ماهه سوم سال این کشور از سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود.

مرکز آمار انگلیس با هشدار نسبت به باقی ماندن برخی ریسک‌های کاهنده محسوس بر سر راه اقتصاد این کشور اعلام کرد که با وجود برخی بهبودهای نسبی، چشم انداز کوتاه مدت کماکان در سطحی نگران کننده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش‌تر کارشناسان اقتصادی معتقدند که ریسک‌های ناشی از چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کماکان بر سر راه اقتصاد انگلیس در سال‌ آینده نیز باقی خواهند ماند. دولت محافظه کار به رهبری بوریس جانسون گزینه خروج بدون توافق را از دستور کار خارج کرده اما نگرانی از چگونگی روابط با اتحادیه اروپا در طول دوره گذار و مدت این دوره کماکان به قوت خود باقی مانده است.

از سوی دیگر، کسری بودجه در ماه نوامبر با ۳۰۰ میلیون پوند افزایش نسبت به ماه قبل خود به ۵.۶ میلیارد پوند رسیده است. ساجد جاوید، وزیر خزانه‌داری انگلیس گفته است که دولت مخارج خود را برای تقویت رشد اقتصادی افزایش خواهد داد و درصورت تحقق این مساله باید شاهد افزایش کسری بودجه باشیم.

در بین بخش‌های مختلف، بالاترین نرخ رشد مربوط به صادرات با ۳.۵ درصد و مخارج دولتی با رشد ۲.۸ درصدی بوده است. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری‌های ثابت تنها ۰.۶ درصد و سرمایه گذاری کسب و کارها تنها ۰.۵ درصد رشد داشته است.

متوسط نرخ رشد ماهانه انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۴۵ درصد بوده است که کمترین آن‌ها مربوط به رشد منفی ۵.۸  درصدی سه ماهه نخست سال ۲۰۰۹ و بیشترین آنها مربوط به رشد ۹.۸  درصدی سه ماهه نخست سال  ۱۹۷۹ بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس بریتانیا رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد