Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
کمک‌های سازمان امور دانشجویان به داد دانشگاه‌ها در امور تغذیه رسید سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران ، با اشاره به کمک‌های بودجه‌ای در امور تغذیه دانشگاه‌ها گفت: معمولا اولین بودجه‌ای که دانشگاه اختصاص می‌دهد بودجه تغذیه است که آن را به معاونت دانشجویی پرداخت می‌کند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها در حوزه تغذیه به مشکل برخورد کرده بودیم که بحث ما بیشتر افزایش قیمت کالاهاست که در بودجه این تورم‌ها پیش بینی نمی‌شود.   معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تقریبا بودجه تغذیه در سال ۹۸ محقق شده و کمک‌هایی را نیز سازمان امور دانشجویان در این زمینه به همه دانشگاه‌ها اختصاص داده که مشکلات را به حدی مرتفع کرده است.   پایان ۸۱۳ مناظره دانشجویی با معرفی تیم برتر / دانشگاه علم و فرهنگ رتبه اول را کسب کرد   اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویان به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد که در این مراسم تیم «تنقیح مناط» از دانشگاه علم و فرهنگ برنده‌ی ماراتن مناظره‌های دانشجویی پس از ۱۰ ماه رقابت شد.

تیم «گردون» از استان آذربایجان‌غربی و تیم «تنقیح مناط» از دانشگاه علم و فرهنگ در مسابقه‌ی فینال بر سر گزاره‌ی «راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور توجه به ظرفیت داخلی و تولید با کیفیت است» به ترتیب به‌عنوان تیم موافق و تیم مخالف با هم به مناظره پرداختند و این تیم تنقیح مناط بود که توانست قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.   اختتامیه جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع مسائل و آسیب‌های اجتماعی، ۴ و ۵ دی‌ماه به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.    

 فریدون رحیم‌زاده، سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیر این جشنواره ملی اظهار کرد: جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه مسائل و آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه مازندران، سازمان امور اجتماعی کشور و برخی انجمن‌های علمی مرتبط از اسفند سال گذشته شروع به کار کرد.   ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد تا ششم دی ادامه دارد ثبت‌نام برای نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال دوم سال تحصیلی تا ۶ دی ماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است، تنها به درخواست‌هایی که از طریق سامانه منادا ارسال شود، رسیدگی می‌شود.     انتخابات شورای صنفی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی این بار هم به نتیجه نرسید! بر اساس اعلام معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، انتخابات شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه به دلیل به حد نصاب نرسیدن مشارکت دانشجویان باید دوباره برگزار شود.   انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی چند سالی است که به دلیل به حد نصاب نرسیدن مشارکت دانشجویان به نتیجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش، امسال نیز این انتخابات دوم دی ماه سال جاری برگزار شد، اما این بار هم مانند سال‌های گذشته حد نصاب مشارکت دانشجویان را کسب نکرد و باید مجددا برگزار شود.   فراخوان سوژه‌های جهادی اعلام شد / اتفاقات خاص مناطق محروم را معرفی کنید فراخوان معرفی سوژه جهادی از سوی معاونت سازندگی بسیج دانشجویی به پایگاه جهادگران اعلام شد.

بر اساس این گزارش، در این فراخوان که با همکاری صورت گرفته بین پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران با صدا و سیما و خبرگزاری‌ها از سراسر کشور است سوژه‌های جهادی جمع‌آوری می‌شود.

سوژه‌ها می‌توانند فرد جهادگر، اتفاق خاص در مناطق محروم، مشارکت روستائیان و... باشند.   صندوق رفاه به دانشجویان خارجی تسهیلات دانشجویی می‌دهد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از دانشگاه‌ها خواست با وزارت علوم برای ایجاد ردیف شماره ملی ویژه دانشجویان اتباع خارجی در سامانه تبادل اطلاعات وزارت علوم برای اعطای تسهیلات به این دانشجویان هماهنگ باشند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌های صحت سنجی و استعلام اطلاعات افراد، اعطای هرگونه خدمت از صندوق رفاه به دانشجویان متقاضی از نیم سال جاری صرفا براساس استعلام از سامانه ثبت احوال و سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت علوم، (GSB) امکان پذیر است؛ لذا با توجه به این نکته که تاکنون دانشجویان اتباع خارجی در سامانه‌های مورد عمل با شماره گذرنامه شناخته می‌شده اند، می‌بایست دانشگاه‌هایی که متقاضی دریافت تسهیلات و خدمات برای دانشجویان موصوف هستند، طی هماهنگی با دفتر فناوری وزارت علوم ردیف شماره ملی ویژه اتباع خارجی را فعال کرده و اطلاعات این دسته از افراد طریق سامانه در اختیار صندوق رفاه قرار گیرد.   آخرین سطح بندی دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت علوم اعلام شد مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان از بروز رسانی نتایج سطح بندی دانشگاه‌های خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۰، در سایت این اداره کل خبر داد.   عبدالحمید انگجی با اشاره به اینکه اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان از اصلی‌ترین وظایف اداره کل دانش آموختگان است گفت: این اداره کل در راستای ماموریت و ظایف خود نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌ها برای سپتامبر ۲۰۲۰ اقدام نموده است و نتایج این اعتبار سنجی در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل به نشانی http://www.grad.saorg.ir قابل مشاهده است.
وی افزود: در سال ۲۰۱۹ دانشگاه‌های ۸۳ کشور بروزرسانی شده بود، ولی برای سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۱۰۵ عدد افزایش یافته است.   ۱۵۰ میلیارد تومان کمک هزینه تغذیه به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز شد سیما السادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت ، با اشاره به واریز کمک تغذیه به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: هفته گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه کمکی تغذیه به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز شد.

وی افزود: درصدد هستیم که این کمک یارانه را به بودجه تغذیه در دانشگاه‌ها اضافه کنیم.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت اضافه کرد: سال آینده نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای یارانه کمکی تغذیه دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده که اگر همین رقم به بودجه اصلی اضافه شود بخشی از مشکلات تغذیه دانشگاه‌ها حل خواهد شد.  
وقتی جهادگران وارد میدان می‌شوند / ۱۲۷۸ مورد خدمات رسانی در مناطق حاشیه تهران در یک روز گروه جهادی منتظران ظهور، برنامه خدمات رسانی به حاشیه شهر تهران را آغاز کردند که خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مشاوره و توزیع بسته‌های غذایی را دارند.  
بر اساس این گزارش، در هفته گذشته این گروه جهادی با حضور در روستای گل تپه ورامین خدمات رسانی کردند که در این اردو ۱۲۸۷ مورد خدمت درمانی در این منطقه ارائه شد.

در حوزه پزشکی و دندانپزشکی، معاینه دندانپزشکی۴۴۸ نفر، جراحی و کشیدن دندان۴۷۱ دندان، ترمیم دندان۳۱۲ دندان، ۱۴۸ کامپوزیت،۱۶۴ آمالگام، عصب کشی۱۱ دندان و در حوزه پزشکی و زنان۲۵۰ نفر ویزیت و درمان شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران نقل وانتقال دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه خوارزمی همصدا با دانشجویان آزادی خواه جهان که دست به اعتراض علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی زده بودند با تجمع در دانشگاه، حمایت خود را از این جنبش ومردم مظلوم غزه اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد