Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، وحید خرمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با هزینه اجرائی ۲۰۰ میلیارد ریال در هفته دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران امروز با حضور اردکانیان، وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

او افزود: هدف از احداث سد لاستیکی گالشکلام بهبود سطح زیر کشت حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزار‌های منطقه، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه در فصول کم آب، ایجاد دریاچه مصنوعی با هدف بهره برداری تفریحی و توریستی به طول ۴/۵ کیلومتر، ایجاد حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ، تغذیه آب زیر زمینی و جمع آوری آب‌های زهکش مزارع و تثبیت بستر رودخانه و جلو گیری از کف کنی رودخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، در خصوص مشخصات طرح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود گفت: این سد با ارتفاع لاستیک ۲/۵ متر، طول تاج سر ریز لاستیک ۵۲/۵ متر و حجم مخزن ۲۸۰ هزار متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب ساخته شده است.

خرمی افزود: پویش #هر هفته_الف_ب_ایران، پویش ملی افتتاح و شروع عملیات اجرایی هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق است که از مهر ماه آغاز و تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد و در این پویش قرار است تعداد ۲۲۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور افتتاح و بهره برداری برسد.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به کنترل آب‌های سطحی در یک برنامه کوتاه مدت، اقدام به ساخت ۱۱ سد لاستیکی در سطح استان کرده ایم که از این تعداد تا کنون ۳ سد لاستیکی دهنه سر در آستانه اشرفیه، پهلوان بست در لنگرود و باغبانان در شهرستان فومن به بهره برداری رسیده است.



انتهای پیام/م. ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر