آقای بازیگر: وقتی پیشنهادی ندارم چرا باید دروغ بگویم؟
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۰۲۰۹
خبرگزاری میزان: امید زندگانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پیرامون آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر هیچ خبری نیست، چند وقت پیش درگیر دو تئاتر شدم، اما در همان مرحله تمرین به دلیل عدم تامین سرمایه این آثار تعطیل شدند، هماکنون کاملاً صریح میگویم که هنرمندی بیکار هستم.
وی درباره کمکار شدن خود در عرصه بازیگری اظهار کرد: وضعیت بسیار ناراحت کننده است، اهل ادا در آوردن نیستم که بگویم گزیده کار هستم و به همین دلیل کمکارم، نه اینطور نیست، مدتهاست از سینما و یا تلویزیون هیچگونه پیشنهادی نداشتهام، چند پیشنهاد از تئاتر بوده که آن هم فعلاً تعطیل شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازیگر فیلم سینمایی «آژانس ازدواج» در همین راستا ادامه داد: برای من هم بسیار راحت است که در مصاحبه بگویم پیشنهادات زیادی دارم و همه را رد کردهام، اما واقعاً اینطور نیست، وقتی پیشنهادی ندارم چرا باید دروغ بگویم؟.
وی دلیل عدم حضورش در سینما را اینگونه تشریح کرد: به دلایلی چند سال از بازیگری دور بودم و همین عاملی شد تا تهیه کنندگان مرا فراموش کنند و حالا هم که برگشتهام انگار کسی مرا به یاد ندارد، در کنار این موارد کلاً تعداد تولیدات نسبت به گذشته بسیار کم شده که آن هم از مسائل اقتصادی نشات میگیرد.
بازیگر سریال «ملکوت» درباره واکنش مردم نسبت غیبت طولانی مدت خود در سینما ادامه داد: مردم هر وقت مرا میبیند دلیل نبود و کم کاریام را میپرسند، اما واقعاً نمیدانم چه جوابی باید بدهم، سعی میکنم در اکثر مواقع موضوع بحث را به سمت دیگری منتقل کنم، زیرا خودم هم نمیدانم چرا چنین وضعی به وجود آمده است.
وی در همین رابطه اذعان کرد: البته این کم کاری و بیکاری فقط شامل من نیست و بسیاری از بازیگران خوب سینما بیکار شدهاند و با مشکلات فراوانی زندگی خود را پشت سر میگذارند، بازیگر تنها شغلش همین بازگیری است و به جز این راهی برای امرار معاش نمیداند، به همین دلیل وقتی شما بازیگری را مدتها بیکار کنید به واقع در معیشت خود دچار مشکل میشود.
این بازیگر سینما ادامه داد: متاسفانه سینمای امروز دچار تکرار در بازیگران هستند، سینما تنها توسط ۱۰ بازیگر اداره میشود که همگی از یک فیلم به فیلم دیگر میروند، طبیعتاً وقتی تمامی فیلمها تحت انحصار چند بازیگر باشد جایی برای من و امثال من باقی نمیماند.
وی ادامه داد: برخی انگار نمیخواهند ما در سینما باشیم، ترجیح میدهند کنار گذاشته شده و کار به بازیگران دیگر برسد، البته برخی حاضرند با هر دستمزدی بازی کنند، معمولا نوعی از باندبازی در سینما وجود دارد که ترجیح میدهد از بازیگرانی استفاده کند که همیشه در یک گروه هستند.
زندگانی در همین رابطه خاطرنشان کرد: باید فکری به حال بازیگران پیشکسوت شود، بسیاری از بازیگران مشکل معیشت دارند، خود من در شرایط سختی زندگی میکنم، شغل من بازیگری است و وقتی کاری نباشد مجبورم هزینههایم را کم کنم، مجبورم مدل ماشینم را پایین بیاورم تا بتوانم زندگی را ادامه دهم، متاسفم که در این میان برای هیچکس مهم نیستیم و مشکلاتمان توسط هیچ مسئول فرهنگی مهم جلوه داده نمیشود.
منبع: فردا
کلیدواژه: امید زندگانی بازیگری سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امنتری میشود
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همهچیز از زمانی شروع شد که در اکتبر سال ۲۰۱۷ دو نشریه نیویورکتایمز و نیویورکر گزارش دادند که دهها زن مورد سوءاستفاده جنسی یکی از غولهای هالیوود یعنی هاروی واینستین قرار گرفتهاند. از آنجا بود که دومینوی رسوایی مردانی که از قدرت و شهرت و ثروتشان برای تعرض یا تجاوز به زنان و بعد خفه کردن صدای اعتراض آنها استفاده کرده بودند راه افتاد. زنانی که سالها به سکوت واداشته شده بودند یا هرچه فریاد زده بودند، صدایشان به گوش کسی نرسیده بود، از شجاعت همدیگر نیرو میگرفتند و پا پیش میگذاشتند و زخمهایی را که بر جسم و روحشان وارد آمده بود آشکار میکردند. بازیگران زن مشهوری، به رغم به خطر افتادن حرفهشان، به افشاگری علیه واینستین دست زدند. دیوار بلند ترس برای قربانیان فروخته ریخته بود و حالا ترس در چشمان متعرضان و متجاوزان دیده میشد. جنبش #من_هم (metoo#)، که پیشتر در سال ۲۰۰۶ در فضای مجازی برای اعتراض به فرهنگ تجاوز، تعرض و سوءاستفاده جنسی راه افتاده بود، بعد از رسوایی واینستین، نیرویی تازه گرفت و زنان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا زیر چتر خود متحد کرد. از امریکا تا اروپا، فاصله اقیانوس اطلس به چشمبرهمزدنی طی شد و کابوس رسوایی به قاره سبز رسید. در چند سال گذشته، برخی از کسانی که در صنعت سینما به تعرض یا تجاوز متهم شده بودند در دادگاه متهم یا تبرئه شدند. برخی دیگر پیش از دادگاه با شاکی/ شاکیان پرونده مصالحه کردند. برخی حرفهشان به آخر رسید و برخی دیگر هرگز زیر بار اتهامات نرفتند و خودشان را از اینگونه انگها مبرا دانستند. هنوز خبرهایی از رسواییهای اخلاقی به صدر خبرها میآید، مثل دیروز که خبر بازداشت ژرار دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی، نشان داد که این جنبش تا زمانی که فضای صنعت سینما به جای امنی تبدیل نشود، قصد بازایستادن ندارد.
جنگهای فرانسوی
دوپاردیو ۷۵ ساله که یکی از بازیگران مشهور فرانسه است، در ایستگاه پلیسی در منطقه چهاردهم پاریس به اتهام تجاوز به دو زن، یکی در سال ۲۰۲۱ و دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت. اینطور که ایسنا گزارش داده، دوپاردیو در سال ۲۰۲۰ به تجاوز جنسی به شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ متهم شد و در ادامه چندین زن دیگر علیه او افشاگری کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در دسامبر گذشته نیز هلن داراس، هنرپیشه فرانسوی، نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز کرده است. فعالان فمینیست به شدت خواهان پیگیری این اتهامات بدون دخالت شهرت و قدرت دوپاردیو در روند افشای حقیقت هستند. از سوی دیگر، گروهی از هنرمندان از جمله کارلا برونی و شارلوت رمپلینگ از دوپاردیو در برابر این اتهامات دفاع کردند. در میان مدافعان دوپاردیو نام امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، هم که چندی پیش دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است، دیده میشود.
دو پرونده قدیمی
هر وقت حرف تجاوز و تعرض و سوءاستفاده جنسی به میان میآید، نامهای رومن پولانسکی، کارگردان لهستانی و وودی آلن، کارگردان و بازیگر امریکایی، مطرح میشود. پولانسکی سالها پیش با دختری نوجوان و زیر سن قانونی در خانه جک نیکلسون، بازیگر افسانهای، رابطه برقرار کرد و بعد از آن برای فرار از مجازات عملش از امریکا گریخت و سالهاست که از این کشور دور است و حتی در اروپا هم از پا گذاشتن به کشورهایی که احتمال میدهد او را به مقامات امریکایی تحویل دهند خودداری میکند. تجاوز به یک نوجوان چیزی نیست که رسانهها به راحتی فراموش کنند و پولانسکی این را به خوبی میداند.
داستان وودی آلن هم بسیار طولانی است. میا فارو، بازیگر «بچه رزمری» و شریک زندگی آلن، در دهه ۱۹۹۰ او را به ارتباط با فرزندخواندهشان متهم کرد. به درستی مشخص نیست که این اتهام چقدر صحت داشت یا چقدر ناروا بود، اما چیزی که مشخص است این است که آلن با دخترخواندهاش ازدواج کرد و در تمام این سالها که همیشه حرف اتهامات او به رسانهها کشیده، با تمام قدرتش زیر بار پذیرش آنها نرفته است. در این سالها بعضی بازیگران زن فیلمهای قبلی آلن مثل کیت وینسلت اعلام کردند که دیگر حاضر به همکاری با او نیستند. بعضی دیگر مثل ال فانینگ که در «یک روز بارانی در نیویورک» با آلن همکاری کرده، گفته این اتفاقات قبل از به دنیا آمدن او رخ داده و او نمیتواند به درستی در این باره قضاوت کند.
نامهای بزرگ، ترسهای بزرگ
نامهایی مثل کوین اسپیسی، داستین هافمن، سیلوستر استالون، استیون سیگال، ازرا میلر، تِنوچ هوئِرتا، جاناتان میجرز، کیسی افلک، جیمز فرانکو، بیل کازبی و لوئیز سی. کی. از جمله مشهورترین افرادی هستند که نامشان در سیاهه رسواییهای جنسی سالهای اخیر ثبت شده. #من_هم (metoo#) شاید جلوی متجاوزان را نگیرد، اما کسی که میخواهد از حدش عدول کند میداند دیگر مثل گذشته در امنیت به سر نمیبرد و باید بهای کاری را که میکند با از دست دادن کار و حرفه و خویشاوندان و اطرافیانش بدهد. زندگی یک متجاوز حالا دیگر بسیار شبیه فیلمی ترسناک است.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901988