Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@13:32:03 GMT

اضافه شدن قابلیت آموزش زبان به Google Translate

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۰۲۴۲

اضافه شدن قابلیت آموزش زبان به Google Translate

صراط:

شرکت گوگل به عنوان یکی از غول‌های بزرگ سازنده سخت افزار و نرم افزار همواره سعی کرده با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به نرم افزارهای خود، کاربران را از استفاده از نرم افزارهای سایر شرکت‌ها بی‌نیاز کند و کاربران برای انجام کارهای مد نظر خود صرفا به نرم افزارهای گوگل مراجعه کنند. از طرفی هم بسیاری از کاربران برای یادگیری زبان‌های خارجی به تماشای ویدیو یا استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان مانند Duolingo مراجعه می‌کنند؛ اما به تازگی شرکت گوگل به نرم افزار خود قابلیتی اضافه کرده است که می‌تواند نرم افزار‌های آموزش زبان را به چالش کشیده و به نوعی جایگزین این نرم افزارها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران شرکت گوگل به تازگی به نرم افزار Google Translate قابلیت فلش کارت را اضافه کرده است و به وسیله آن کاربران می‌توانند از این پس علاوه بر ترجمه، از نرم افزار Google Translate برای آموزش زبان نیز استفاده کنند. این قابلیت توسط یکی از هکرهای اندرویدی و با هک کردن نرم افزار گوگل ترنسلیت کشف شد، همچنین از این قابلیت جدید تصویری متحرک نیز منتشر شده است که بر اساس آن، ظاهرا کاربران می‌توانند تلفظ درست مربوط به هر فلش کارت را نیز توسط این نرم افزار بشنوند.

علاوه بر به این نرم افزار قابلیت Phrasebook اضافه شده است که به وسیله آن کاربران خواهند توانست عبارت‌ها و یا اصطلاحات مورد استفاده خود را در Phrasebook ذخیره کرده و ترجمه اصطلاحات خود به سایر زبان‌ها را مشاهده کنند. هنوز این قابلیت‌ها به طور رسمی توسط گوگل تایید یا رد نشده‌اند و فعلا به طور رسمی در دسترس کاربران قرار ندارد.

با این حال باید در روزهای آینده شاهد واکنش شرکت گوگل نسبت به این خبر باشیم؛ همچنین در آینده‌ای نزدیک شاهد رقابت گوگل ترنسلیت با سایر نرم افزارهای آموزش زبان خواهیم بود. هنوز زبان‌هایی که در بخش فلش کارت‌های Google Translate وجود خواهند داشت نیز اعلام نشده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شرکت گوگل نرم افزار صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟