Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:26:21 GMT

فرماندار: ۹۴ درصد مردم بانه باسواد هستند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۰۵۵۵

فرماندار: ۹۴ درصد مردم بانه باسواد هستند

محمد امین زاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیسوادی مربوط به روستاهاست، اظهار داشت: ماموستایان دینی باید در مساجد و محافل عمومی بر اهمیت سواد تاکید و ضرورت داشتن سواد را به مردم یاد آوری کنند.

وی افزود: افراد همزمان با سواد آموزی نیاز به کسب مهارت نیز دارند که باید زمینه برای آنها فراهم شود تا در آینده با مشکل ایجاد اشتغال پایدار مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش و پرورش بانه هم در این جلسه گفت: بر اساس آمار سال ۹۵ جمعیت افراد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان، ۱۰۳ هزار و ۹۸ نفر است که ۶۵ درصد اینها در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

رضا خضری اضافه کرد: ۶ درصد افراد یعنی حدود هفت هزار نفر واجد شرایط سواد از این نعمت بی بهره هستند که آموزش و پرورش تلاش می کند همه این افراد را جذب کلاس‌های سواد آموزی کند.

وی  با بیان اینکه هر چه سن افراد بالاتر باشد میزان جذب سواد آموز نیز مشکل می‌شود، افزود: سال گذشته ۵۰۹ نفر در دوره سواد آموزی، ۲۱۹  نفر در دوره انتقال و ۵۱ نفر در دوره تحکیم شرکت کردند و هدف گذاری ما کاملا محقق شد اما در بحث امتحان و قبولی در امتحانات با ریزش آمار مواجه شدیم.

خضری  ادامه داد: امسال دوره سواد آموزی سهمیه بانه ۴۶۰ نفر بود که تنها ۲۱۰ نفر در این دوره شرکت کردند در دوره تحکیم سهمیه شهرستان ۱۷۰ نفر بود که ۱۷۶ نفر شرکت کردند و در دوره انتقال نیز ۲۱۵ نفر سهمیه برای بانه در نظر گرفته شد که محقق شده است.

وی یادآور شد: ۱۰۰ درصد دانش آموزان لازم التعلیم در دوره ابتدایی تحت پوشش خدمات آموزشی قرار دارند اما تعداد انگشت شماری به دلیل معلولیت های ذهنی و جسمی و سکونت در مناطق دور افتاده جذب نشده‌اند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش استان کردستان ایجاد اشتغال بیسوادی دانش آموزان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد

روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، سومین دوره مسابقات کیدکد با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه برنامه‌نویسی و رباتیک در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت روبیکا و حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز از سنین ۷ تا ۱۷ سال از سرتاسر ایران برگزار شد. هدف این رویداد ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی وکشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک بود. این رقابت‌ها به‌صورت زنده از سوپراپلیکیشن روبیکا پخش شد.

در سومین دوره کیدکد شرکت‌کننده‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه‌نویسی بر روی سخت افزار(IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO به رقابت پرداختند.

در پایان دانش‌آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. نتایج نهایی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد. در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از برندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی روبیکا در مورد هدف حمایت از رویداد «کیدکد» گفت: «پلتفرم روبیکا در سال جاری سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از کسب و کارهای نوین و دیجیتال پیش رو گرفته است و با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» تلاش می‌کند تا سرویس های متنوعی را به این سوپراپلیکیشن اضافه کند. بدون شک، حمایت از نسل آینده‌ساز کارآفرین و متخصص، از مسئولیت‌ها و وظایف روبیکا است و ما در این راستا تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ