Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بازدیدش از دانشگاه‌های استان گفت: سخت‌گیری‌های بی جهت باعث شده جوانان از ما فاصله بگیرند. ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری و شورای علمی همایش علمی "شهدای 27 دی ماه" با وی، اظهار داشت: امروزه اگر جوانان ما با فرهنگ شهادت و عاشورا آشنا شوند قطعاً در برابر هر نوع توطئه و تهدید دشمن بیمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجربیات دوران دفاع مقدس تنها با برگزاری مراسم منتقل نمی‌شود، می‌توان این وقایع را در قالب فیلم و هنر به تصویر درآورده و در اختیار جوانان قرار داد تا به خوبی با اقدامات شهدا در آن زمان آشنا شوند.

آل هاشم: ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی از الزامات مهم اقتصاد مقاومتی استآل هاشم: بیشتر تهدیدات علیه انقلاب اسلامی فرهنگی استآل هاشم: ادبیات عاشورایی آذربایجان فرصت ایده‌آل برای ترویج معنویت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که برخی اذعان دارند برای مطالعه نیازی به کتاب نیست ولی معتقدم هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود، گفت: در بحث کتاب و کتاب خوانی، کتابخانه‌های دیجیتالی مطرح است ولی هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود؛ چرا که روزی ممکن است کتاب‌های دیجیتالی از بین برود ولی ماندگاری مطالب در کتاب هیچ وقت از بین نمی‌رود.

آل هاشم تاکید کرد: تجربیات نسل گذشته به نسل جدید همواره از طریق کتاب‌ها انتقال یافته است، معتقدم برگزاری برنامه‌هایی از جمله مراسم بزرگداشت یاد و خاطره‌ی شهدا، نباید تنها به شکل  مراسم ختم باشد، البته برگزاری چنین مراسماتی نیز در جای خود لازم است ولی قطعاً برگزاری یک همایش علمی با ارائه‌ی مقالات علمی در ارتباط با شهدا به ویژه شهدای دانشکده فنی دانشگاه تبریز هیچ وقت فراموش نمی‌شود و معتقدم این اقدام، ماندگار است.

وی بیان کرد: این‌که ما در این تفکر باشیم که تمامی جوانان خود را از دست داده‌ایم کاملاً تفکری اشتباه است، در حالی که همین جوانان  بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مدافع حرم با دشمنان جنگیدند، امروزه جوانانی در نسل جدید حضور دارند که به صورت داوطلبانه در نماز جمعه، مراسمات مختلف از جمله شب‌های قدر و غیره حضور می‌یابند.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که روش سنتی گذشته برای جذب جوانان امروزی جوابگو نیست، ما باید روش جذب جوانان را تغییر دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که سخت‌گیری‌های بی جهت باعث شده جوانان از ما فاصله بگیرند، گفت:  طی بازدیدی که در روزهای 16 آذر تا 27 آذر از دانشگاه‌ها داشتم، جوانان زیادی را ملاقات کردم، معتقدم این تفکر که جوانان از اسلام فاصله گرفتند، تفکری کاملاً اشتباه است، روش جذب ما صحیح نبوده و امروزه روش سنتی برای جذب جوانان جوابگو نیست، باید به دنبال روش‌های نو برویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره به فکر، ابتکار و اختراع نو توجه زیادی می‌کنند، زمانی که  برنامه‌ای را برگزار می‌کنیم، قطعاً باید آن برنامه را با سبک جدیدی برگزار کنیم تا بتوان با یک حرکت نو در بین جوانان اثر گذار باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزاری مراسمات برای انتقال فرهنگ شهادت در بین جوانان امروزی را اقدامی اثر گذار دانست و گفت: "ترویج فرهنگ شهادت" از مهمترین مواردی است که دشمن می‌خواهد آن را از بین ببرد، امروزه برخی در داخل کشور  به صورت حساب شده کار می‌کنند به طوری که برخی می‌خواستند عنوان شهید را از تابلوهای خیابان‌ها حذف کنند، البته ما در تبریز پرچمدار شده و جلوی این اقدام را گرفتیم و بعد از ما نیز با یک حرکت ملی جلوی این اقدام گرفته شد.

آل هاشم ادامه داد: برخی افراد کوته فکر، برگزاری چنین مراسمی را اقدامی تکراری می‌دانند؛ در حالی که  حادثه‌ی کربلا و عاشورا به برکت تکرار در جامعه‌ی ما پویا و زنده است، قطعاً اگر برگزاری مراسم عاشورا تکرار نمی‌شد اکنون نسل جدید ما اطلاعی از حادثه‌ی کربلا نداشتند.

وی تاکید کرد: باید با برخی اقدامات اثرگذار بتوانیم اهداف دفاع مقدس و شهدا را تبیین کرده و به نسل جوان جامعه منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: اکنون انجام برخی اقدامات مانند اعزام کاروان راهیان نور و برپایی موزه‌ها از جمله موزه‌ی دفاع مقدس اقدام بسیار ارزشمندی است  که می‌توان از طریق آنها، یاد شهدا را زنده نگه داشت.

وی یادآور شد: امسال همایش شهدای دانشگاه 27 دی ماه به صورت علمی برگزار می‌شود، از انجام هیچ کمکی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم دریغ نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: معتقدم پرداخت به بحث شهید، شهادت و دانشگاه در جامعه مغفول مانده بود که برگزاری همایش علمی شهدا می‌تواند تا حدی جای خالی این کار را پر کند.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی طوبی در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری طرح ملی طوبی را تشکیل تیم‌هایی برشمرد که به صورت عالمانه، هنرمندانه و با روش‌های تهییجی، تبلیغی و ترویجی مناسب به مسئله حجاب و زیست عفیفانه به خصوص در میان جوانان می پردازند.

بلاغی افزود: طرح ملی طوبی در ۳ مرحله مقدماتی، عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و امروز در مرحله مقدماتی آن طی یک روز از صبح تا شب ۳۰۰ نفر از بانوان تحصیل کرده و علاقمند در حوزه مسائل دینی و حجاب و عفاف از کل استان مباحث مختلفی را توسط اساتید اعزامی از استان‌های البرز و تهران می‌آموزند.

 وی گفت: ۴ محور در این دوره‌ها تدریس می‌شود که محور اول مبانی شرعی و عقلی حجاب، محور دوم مبانی تاریخی حجاب، محور سوم شیوه‌های نوین و خلاقانه ترویج و تبلیغ حجاب و محور چهارم روایت و کار رسانه‌ای در حوزه حجاب است.

بلاغی گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها پس از سپری کردن هر ۳ دوره حائز شرایط برای فعالیت در حوزه تبلیغ و ترویج حجاب خواهند بود و در مدارس، مساجد و اماکن عمومی آذربایجان شرقی فعالیت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز