Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:42:30 GMT

نمایش «وازرس» در سمنان به روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۰۸۰۸

نمایش «وازرس» در سمنان به روی صحنه رفت

نمایشنامه «وازرس»  با برداشتی آزاد از نمایشنامه «بازرس» نوشته نیکلای گوگول به گویش باستانی سمنانی برگردان و آماده اجرا شده است و با نقش آفرینی بازیگران پیشکسوت شهر سمنان و همچنین  بازیگرانی که به گویش سمنانی تسلط دارند به روی صحنه رفته است.

مهدی رحیمیان، محمد حسن جواهری، علیرضا نجم الدین، احمد مرادی حقیقی، حسین آفاقی، کاوه وثوقی، حمید رضا آفاق، احمد خدایی پارسا، احمد شاهورانی، اعظم غلامی، حسن طاهریان، سمیه خیرآبادی، ریحانه مرادی حقیقی، جلال علی الحسینی، الهه ناظریه، ماندانا معمار، میترا حبیب زاده، جواد رفیعیان، داوود خیرالله، آرش رحیمیان، مختار شهرو، عبدالله صندوقدار و اروند موسوی بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشنامه بازرس اثری طنز از  گوگول نمایشنامه نویس روسی است و  توسط خانم عزت عزیزالدین به گویش سمنانی برگردان شده است، این نمایش سعی کرده است با نزدیک کردن فضای جغرافیایی به فرهنگ بومی و نقد به رویدادهایی  که در شهر سمنان آشنا به نظر می رسد  فضای جامعه را به با زبانی طنز نشان دهد.

این نمایش توسط گروه تئاتر «بامداد» سمنان آماده اجرا شده است و دومین اثر این گروه و کارگردان با  انتخاب نمایشنامه ای  از نیکلای گوگول است. این گروه اثری دیگر از این نمایشنامه نویس به نام «شنل» را  با عنوان سمنانی «لبادا» در سال ۱۳۶۸ نیز به اجرا  رسانده بود.

نمایشنامه بازرس در سال ۱۸۳۶ میلادی نوشته شده است و اجرای آن به گویش سمنانی باعث خواهد شد مردم شهر سمنان ارتباط بهتری با مفهوم و پیام این نمایشنامه برقرار کنند.

 گوگول از نمایشنامه نویسان معروف کشور روسیه و از بهترین طنزنویسان جهان است که سال ۱۸۰۹ در یکی از روستاهای اوکراین به دنیا آمد؛ گوگول را بنیانگذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسیه می‌دانند و از معروف‌ترین آثار وی می‌توان شنل، بازرس، روح‌های مرده، عروسی و قماربازان را نام برد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 ادبیات باستانی تئاتر جامعه جهان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «دوازده سی‌ و شش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۱۵ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌ و شش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …»

امید دانشوران طراح صحنه و لباس، شیدا آذرپور طراح صدا، لعیا شمس‌الدینی نور، امید دانشوران طراح گرافیک، سعید راسخی پور ساخت آنونس، آیدا عارفی دستیار کارگردان، هومن مظهری مجری طرح، علیرضا ربانی زاده برنامه‌ریز، مجتبی راوش مشاور کارگردان، سعید راسخی پور مدیر تبلیغات، مهسان یحیی پور مدیریت صحنه، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح دستیار صحنه، حمید تن، محمد غفاری عوامل فنی، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی گروه صحنه و علی کیهانی روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

کد خبر 6095530 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست