Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یا بیان اینکه بارش‌ها در استان از شب گذشته شروع شده است، اظهار داشت: این بارندگی‌ها در محورهای مریوان - سقز حدفاصل گردنه توت سرخان، سنندج - کامیاران گردنه مروارید و سرچی، سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه به صورت برف و در محورهای سنندج - دهگلان - قروه، سنندج - مریوان و  سقز - بانه بارش خفیف گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محورهای منتهی به شهرستان کامیاران نیز شاهد مه گرفتگی و کاهش دید است که بیشترین میزان آن در در گردنه مروارید گزارش شده که دید افقی رانندگان را به کمتر از ۱۵ متر رسانده ضمن اینکه در محورهای کامیاران به روانسر و کامیاران به سنقر نیز این پدیده باعث کاهش دید شده است.

 رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه بخاطر بارش ها تمام این محورها لغزنده است، اضافه کرد: راهداران اکنون در محورها مستقر و مشغول برف روبی، نمک پاشی و امداد رسانی به مسافران هستند.

پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان نیز اعلام کرد با توجه به  استقرار سامانه بارشی در آسمان استان و بارش برف در جاده های برون شهری رانندگان ضمن همراه داشتن تجهیزات سفر زمستانی از جمله زنجیر چرخ، با احتیاط و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در این مسیرها تردد کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آبان در سراسر کشور شروع ‌شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد آغاز ‌شده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها پلیس راه کردستان مرکز مدیریت راه های کشور راهداری بارش برف ترافیک جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه کردستان مرکز مدیریت راه های کشور راهداری بارش برف ترافیک جاده ای پلیس راه کردستان مرکز مدیریت راه های کشور راهداری بارش برف ترافیک جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در گردنه چری
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • بارش برف و کولاک همراه با مه غلیظ در ژالانه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد