Web Analytics Made Easy - Statcounter

این تفاهم نامه پنجشنبه با هدف حفاظت و پیشگیری از تخلفات در اراضی ملی و حراست و حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان پاسارگاد به امضا رسیده است.
براساس این تفاهم نامه که با امضای حسن خسروانیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد و فرمانده یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسارگاد رسید، مقرر شد گشت های حفاظتی مشترک با توجه به کمبود نیرو و امکانات برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین براساس این تفاهم نامه ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، هرگونه کندوکاو و آسیب به میراث فرهنگی و ساخت و ساز در حریم میراث فرهنگی را به یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد گزارش می کنند.
براساس این تفاهم نامه، ماموران یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسادگاد نیز هرگونه تخریب عرصه های طبیعی از قبیل  شخم ،شیار،بوته کنی،قطع درختان جنگلی، تیغ زدن درختان،آتش سوزی وغیره را به مامورین منابع طبیعی شهرستان و یا به تلفن رایگان ۱۵۰۴ گزارش می‌کنند.
در این جلسه نقاط مختلف دارای آثار تاریخی در بخش های مرکزی و پاسارگاد و همچنین برنامه های سازمانی اداره منابع طبیعی شهرستان شامل جلوگیری از تصرفات، قطع درخت،کت زنی ، تهیه و حمل هیزم جنگلی و غیره تشریح شد و ضمن ارائه شماره تلفن های نیروهای یگان مقرر شد ماموریت های مختلف در برنامه کاری نیروها قرار گرفته و ضمن هوشیاری در گشت زنی های خود، هرگونه تخلف احتمالی را به یکدیگر گزارش کرده و به منظور جلوگیری از هزینه های مختلف و اتلاف وقت و همچنین استفاده مطلوب از ماموریت های محوله ، هماهنگی لازم را به عمل بیاورند.

مساحت عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگارد حدود  ۱۴۸ هزار هکتار است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد

برچسب‌ها مجموعه میراث جهانی پاسارگارد میراث فرهنگی پاسارگاد منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی پاسارگاد منابع طبیعی میراث فرهنگی پاسارگاد منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد

جعفر مرادی حقیقی ، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل