Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سعد الدین در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد گمرک شاهرود، با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری ۲۶ میلیون دلار کالا به وزن ۴۰ هزار تن از شاهرود به دیگر کشورهای مختلف جهان صادرشده است، تاکید کرد: سیم و کابل، ظروف یک‌بارمصرف، سیمان، فراورده‌های لبنی و سیم عمده‌ترین کالاهای صادراتی شاهرود و میامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توسعه صادرات غیر نفتی از شرق استان سمنان، افزود: صادرات کالا از شاهرود به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، آسیای میانه و… از نظر وزنی ۶۰ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۵۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

صادرات ۱۸۲ هزار تن کالا در استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان بابیان اینکه طی هشت‌ماهه امسال ۱۸۲ هزار و ۲۴۱ تن کالا از استان به ارزش ۱۶۹ میلیون و ۵۰۵ هزار دلار صادرشده است، ابراز داشت: ۴۶ کشور جهان مصرف‌کننده کالاهای صادراتی استان سمنان هستند که عمدتاً شامل کشورهای همسایه، آسیای میانه، انگلستان و کرواسی می‌شود.

سعد الدین بابیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری ۲۳ پرونده ظن قاچاق در گمرک استان سمنان تشکیل‌شده است، تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های تولیدکننده و کمتر معطل شدن آن‌ها ارزیابی گمرکی در خود محل کارخانه‌ها با حضور کارشناسان مربوط انجام می‌شود که همه کالاها به‌جز فراورده‌های نفتی را در بردارد.

وی ضمن بیان اینکه با فعال شدن گمرک منطقه اقتصادی گرمسار واحدهای فعال این منطقه می‌توانند فعالیت‌های خود را از این طریق پیگیری کنند، افزود: گمرک منطقه اقتصادی دامغان نیز درصورتی‌که زیرساخت‌های لازم نظیر ساختمان اداری، دوربین، حصار کشی، انبار و غیره انجام و سپس به تائید گمرک ایران برسد آماده ارائه خدمات خواهد بود.

کد خبر 4807852

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهرود بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان بیرجند قزوین شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز آبگرفتگی معابر استانداری تهران استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی استان سمنان از بازداشت سارق حرفه‌ای سیم و کابل مخابراتی و کشف ۲۷ فقره سرقت در شهرستان شاهرود خبر داد.

سردار جلیل موقوفه‌ئی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در شهرستان شاهرود، دستور تشکیل جلسه قرارگاه سرقت و بررسی ابعاد موضوع توسط تیم‌های تخصصی پلیس صادر شد. 

وی با اشاره به گشت‌زنی‌های هدفمند و شبانه‌روزی ماموران، ادامه داد: سارق سابقه‌دار با تلاش ماموران شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد. متهم به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی اعتراف کرد و در بازرسی از مخفیگاهش ۲۰ متر سیم و کابل مخابرات سرقتی کشف و او با تشکیل پرونده و دستور قضایی روانه زندان شد. 

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: تامین نظم و امنیت بدون مشارکت مردم، امری غیرممکن است. پلیس از مردم قانونمدار می‌خواهد در صورت دیدن موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه