Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد موسوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: دولت، مجلس، بانک‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در تسهیل و رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کشاورزان برای خرید کود، بذر نیاز به تسهیلات موردنیاز دارد افزود: بانک‌ها باید نهایت همکاری را با کشاورزان در پرداخت تسهیلات داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: سامانه سجاد با هدف کمک و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و جبران خسارت به بهره‌برداران بخش کشاورزی راه‌اندازی شده است.

موسوی تصریح کرد: ثبت اطلاعات در سامانه جامع امداد و بازسازی دولت به نام سامانه سجاد ایجادشده است تا در زمان بروز حادثه روند ارائه خدمات و فرمت به کشاورزان سرعت بیشتری یابد.

او یادآور کرد: در حال حاضر ۲۷۱ هزار پرونده در این سامانه ثبت‌شده که از این تعداد ۲۳۴ هزار پرونده موردبررسی و پایش قرارگرفته و از این تعداد پرونده به ۱۸۰ هزار پرونده به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و بانکی پرداخت‌شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی یک هزار و ۴۰۰ دسترسی در استان‌ها اعم از جهاد کشاورزی استان‌ها، شهرستان‌ها و جهاد بخش‌ها در قالب سامانه سجاد در کشور ایجادشده که در استان سمنان نیز باید در این زمینه به‌صورت جدی به ثبت اطلاعات بپردازد.

موسوی با اشاره به بررسی عملکرد بانک‌ها گفت: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات همکاری و مساعدت لازم را با کشاورزان داشته باشد و نباید جهاد کشاورزی اجازه دهد که بانک‌ها در این راستا کم‌کاری و کوتاهی کنند.

او بر تفکیک خسارت‌های ناشی از مخاطرات و بحران‌ها از مخاطرات عادی تأکید کرد و گفت: لازم است خسارت‌های ناشی از مخاطرات و خسارات ناشی از سوء مدیریت‌ها در تجهیز امکانات و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم مشخص شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت منابع مالی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: باید در بخش کشاورزی از فناوری‌های نوین استفاده شود.

موسوی اظهار داشت: به ازای هر یک ریال هزینه در حوزه پیشگیری از مخاطرات می‌توان چندین برابر از بروز و وقوع حوادث جلوگیری کرد و این یک طرح جهانی است که باید در کشور بدان به‌صورت جدی توجه شود.

او در ادامه تأکید کرد: باید در بحث آفات و امراض اعتبارات به‌صورت صد درصد تخصیص یابد؛ چراکه عدم توجه به این بخش خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی افزود: لازم است برای طرح‌های مصوب در حوزه پیشگیری از مخاطرات اعتبارات به صورتی خاص لحاظ شود.

موسوی گفت: مصوبه کمک‌های بلاعوض و اعطای تسهیلات کم‌بهره ویژه کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده کشور در هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید و این مصوبه به دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیگیری و اقدام ابلاغ شد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حوادث طبیعی اخبار تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت