Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:58:12 GMT

آمار بالای مصرف دارو نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۱۶۸۵

آمار بالای مصرف دارو نگران کننده است

جمالی پور گفت: آمار مصرف دارو نگران کننده است و این امر می تواند خطرات جدی داشته باشد و سطح مصرف دارو حتی به سنین پایین رسیده که این موضوع خطرساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت اله جمالی پور» در سومین همایش حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه که امروز (پنجشنبه ۵ دی) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه به ویژه کشور ما، مسئله آلودگی هوا است؛ روزی فکر می کردیم تکنولوژي خوشبختی آورده و موجب می شود آرامش در جامعه حاکم شود ولی امروز شاهد هستیم این تکنولوژی اگر درست استفاده نشود، می تواند خطرات بزرگی برای جامعه به ویژه در حوزه سلامت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین ادامه داد: امروز نیازمند این هستیم به عنوان استفاده کنندگان از تکنولوژي نگاه خود را تغییر داده و از تکنولوژی در مسیر رفاه عمومی و حفظ سلامت بهره ببریم.

 

وی افزود: ما امروز در برخی مراکز استان ها به ویژه پایتخت با استفاده نادرست از خودرو و سایر تکنولوژي ها مواجه هستیم که موجب می شود یک هفته شهر تعطیل شود و چه خسارت های بزرگی از این منظر به اقتصاد کشور وارد می شود بنابراین یکی از مهمترین ملزوماتی که باید به آن توجه شود این است بدانیم چگونه از تکنولوژی استفاده کنیم.

 

جمالی پور اعلام کرد: امروز تکنولوژی های سبز در کشورهای مختلف، جایگزین تکنولوژی های کهنه شده است و به عزمی در این حوزه نیاز است و همه باید کنار هم قرار گیریم و فرهنگ استفاده از این تکنولوژی های مفید را در جامعه شکل دهیم.

 

وی با اشاره به ترافیک بالا در برخی خیابان های قزوین تصریح کرد: در استان قزوین چه ضرورتی دارد این میزان خودرو در سطح شهر تردد کنند؛ مشاهده می شود همه کارکنان با خودروی سواری به محل کار می آیند و این نشان می دهد با فرهنگ درست استفاده از تکنولوژی هایی که می تواند به بشر خدمت کند، فاصله داریم.

 

استاندار قزوین توضیح داد: دین اسلام، دین اعتدال است و باید از ارزش های دینی خوب استفاده کنیم و سلامت یکی از توصیه های دین است و این سوال وجود دارد چقدر ما در این حوزه تلاش کردیم؛ استفاده از دوچرخه در این حوزه می تواند کمک کند و با توجه به نوع مسافت ها در شهر قزوین، کارکنان ادارات می توانند برای حضور در محل کار خود از دوچرخه استفاده کنند.

 

وی گفت: باید کمک کنیم فرهنگ سازی در حوزه پیاده روی و استفاده از دوچرخه صورت گیرد، هیئت های دوچرخه سواری و ورزش های همگانی و دانشگاه علوم پزشکی باید کمک کنند تا فرهنگ پیاده روی ترویج یابد و  مردم از دوچرخه استفاده کنند تا جسم سالم داشته باشند.

 

جمالی پور در ادامه اظهار کرد: آمار مصرف دارو بالاست در حالی که همین هزینه می تواند صرف توسعه کشور شود، مصرف سوخت در کشور بالاست و همه اینها نتیجه فرهنگ غلط ماست؛ ما همواره به دنبال این هستیم بیمارستان ها و تخت بیمارستانی افزایش یابد در صورتی که اگر جامعه ما شاداب و سالم باشد و ورزش کند همه این نیازها کاهش می یابد.

 

وی افزود: انتظار است در شهر قزوین با استفاده از دوچرخه و ورزش های همگانی به سلامت جسم کمک کرده و حداقل کاهش مصرف دارو را داشته باشیم و آمار مصرف دارو نگران کننده است و این امر می تواند خطرات جدی داشته باشد و سطح مصرف دارو حتی به سنین پایین رسیده که این موضوع خطرساز است.

 

استاندار قزوین یادآور شد: ان شاالله بتوانیم آلودگی هوا را که هم جسم و هم روح مردم را آزار می دهد، کاهش دهیم و همه ادارات، کارمندان را تشویق کنند از دوچرخه به جای خودرو استفاده کنند، امروز قزوین با جمعیت ۴۵۰ هزار نفری به شهرهای آلوده پیوسته است و نیاز است همه کمک کنند تا با فرهنگ سازی در استفاده از دوچرخه و پیاده روی به حل این مشکل کمک شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا خبرگزاری شبستان کانون های مساجد فهما استان بوشهر دارو استاندار قزوین فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه‌های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صد‌ها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آن‌ها بازگرداند، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آن‌ها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه‌ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده، اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بار‌ها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

 وی افزود: اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

تشکری هاشمی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکرده و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!