Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، بر اساس همین بررسی در سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۷۴ شهرداری یا مؤسسه و نهاد وابسته به شهرداری‌ها در سراسر جهان هدف حملات باج افزاری قرار گرفته‌اند.

۱۷۴ شهرداری یا نهاد وابسته به شهرداری که در نقاط مختلف دنیا مورد حمله باج افزاری قرار گرفته‌اند در مجموع دارای بیش از سه هزار زیرمجموعه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان این حملات در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجموع خسارات مالی ناشی از این حملات باج افزاری از مرز ۵۳ میلیون دلار گذشته و هر یک از آنها به طور متوسط بیش از ۱۰۳ هزار دلار خسارت به بار آورده است. البته در این محاسبه، هزینه‌های مربوط به بازگرداندن رایانه‌های آسیب دیده به حالت عادی و افزایش امنیت آنها محاسبه نشده است.

باج افزارهای مورد استفاده در این حملات از خانواده‌های مختلفی هستند، اما سه نوع باج افزار بیش از بقیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند که به ترتیب عبارتند از ریوک، پورگا و استاپ.

ریوک از یک سال قبل در دو بخش دولتی و خصوصی فعال بوده، پورگا که اولین بار در سال ۲۰۱۶ مشاهده شد به تازگی برای حمله به شهرداری‌ها به کار رفته و استاپ کمتر از یک سال عمر دارد و معمولاً خود را در دیگر نرم افزارها مخفی می‌کند.

کد خبر 4807784

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس باج افزار امنیت اطلاعات امنیت سایبری حملات سایبری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان موبایل هوش مصنوعی امنیت اطلاعات فناوری نانو گوگل فناوری فضایی هفته پژوهش ماهواره خودروی برقی امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار تصاویری از از جدیدترین بمب خود به نام «القفازه» رونمایی کرد.

این بمب ضد نفر بوده و در سطح زمین کار گذاشته می‌شود.

بمب القفازه پس از فعالسازی به شیوه عمودی منفجر شده و ترکش‌های آن تا مسافت ۳۰ متری پرتاب می‌شود.

شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح در ۲۴ ساعت گذشته

منابع پزشکی اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حملات هوایی و توپخانه ای علیه نوار غزه را تشدید کرده است.

کد خبر 6092863 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند