Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  در همایش رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان گفت: انتظار مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت است و کلیه امور دستگاه قضایی نیز باید با این هدف انجام گیرد.

او افزود: دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رسیدگی به حقوق عامه یکی از وظایف مهم قوه قضائیه است که با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و همچنین کرامت مردم باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام مرادی بر افزایش بازدید‌های مؤثر از ندامتگاه‌های استان و دیدار با زندانیان از سوی دادستان‌های عمومی و انقلاب، اشاره کرد و بیان داشت: برخی افراد به دلیل بدهی‌های اندک در زندان هستند که می‌توان با جلب حمایت‌های خیرین، این افراد را آزاد و به جامعه برگرداند.

در ادامه این همایش مسئولان قضایی استان به ارائه گزارش از حوزه‌های فعالیت خود پرداختند.

ابلاغ الکترونیکی بیش از ۸۰ درصد اوراق قضایی در دادسرا‌ها و دادگاه‌های استان و رشد چندبرابری آن نسبت به سال گذشته، افزایش پرونده‌های مختومه نسبت به مدت مشابه سال قبل، تلاش برای رفع کمبود کادر قضایی و اداری از طریق جذب قضات بومی طی چهار دوره کارآموزی و پیگیری جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶، پیگیری مطالبات مردمی در زمینه حقوق عامه، برگزاری دوره‌های آموزش داوطلبان داوری و اخذ آزمون از آنان از اقداماتی بود که توسط مسئولان قضایی و اداری در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه آسیب های اجتماعی پیشگیری از جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان