Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاه کتاب ارومیه اواخر بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهرستان با حضور ناشرانی از سراسر کشور برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب ارومیه اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهرستان با حضور ناشرانی از سراسر کشور برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب امکان دسترسی آسان علاقه‌مندان به کتاب را فراهم می‌کند، افزود: برای مثال در نمایشگاه کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر حضور داشتند که ارزش فروش کتاب‌ها در این نمایشگاه ۱۲ میلیارد ریال بوده است و در نمایشگاه کتاب ارومیه نیز باید با تدابیری به یک فروش منطقی دست یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب برنامه‌های دیگری در سطح استان برای بالا بردن سرانه مطالعه در دست اجرا است، عنوان کرد: یکی از این اقدامات اهدای کتاب به روستاهای محروم استان است.

وی با بیان اینکه اخیرا ۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه بخش انزل روستای قولنجی اهدا شده است، تصریح کرد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح روستاها و تشویق کودکان و نوجوانان به این امر صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام خدایاری خاطرنشان کرد: فعالیت ترویجی کتابخوانی در روستاها نسبت به شهرها و شهرستان‌ها بسیار راحت‌تر بوده چرا که روسـتاها محمـل مناسـبی برای فعالیت‌های مدنی، مشـارکت در فعالیت‌های اجتماعی به شـمار آمده و بر ایـن اسـاس می‌تـوان امیدوار بـود که فعالیت‌های ترویجـی با کارنامه قابل قبولـی رو به رو شود.

وی گفت: مطالعه و کتابخوانی نقش مهمی در بهبود زندگی اجتماعی افراد و رفتار جمعی آنها دارد و  بخش مهمی از اهداف ذاتی نهادهایی مانند بخشداری ها و دهیاری ها، سامان دادن به امور زندگی جمعی مردم است و این مساله اهمیت پایگاه های فرهنگی مهمی مانند کتابخانه های عمومی را بیش از بیش آشکار می کنند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی نمایشگاه کتاب اهدای کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب