Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با هدف روشنگری در مقابل گمانه‌زنی‌هایی نسبت به طرح اقدام ملی مسکن و مقایسه آن با طرح مسکن مهر، گفت: طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر هیچگونه وجه تشابهی ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در آیین افتتاح ۲۳۰۹ واحد مسکونی طرح اقدام مل مسکن در استان مازندران، متقاضی محور بودن، تسهیلات چند لایه و ارائه مشوق به سازندگان را سه ویژگی مهم طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امید است مردم از نتایج طرح اقدام ملی مسکن بهره مند شوند و تعداد شهروندان برخوردار از مسکن مالکیتی در کشور افزایش یابد.

وزیر راه با هدف روشنگری در مقابل گمانه‌زنی‌هایی نسبت به طرح اقدام ملی مسکن و مقایسه آن با طرح مسکن مهر، تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر هیچگونه وجه تشابهی ندارد.

اسلامی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن دارای سه ویژگی مهم است که اولین ویژگی آن متقاضی محور بودن است به طوری‌که در سامانه ۲۴۰ هزار نفر برای پروژه‌هایی که در شهر و محدوده قانونی با برخورداری از تاسیسات زیربنایی است، ثبت نام کرده‌اند. در حالیکه در طرح مسکن مهر، شهرهایی با برخورداری از چندین هزار واحد، فاقد متقاضی هستند.

ارائه مشوق از سوی دولت به سازندگان در طرح اقدام ملی مسکن

وی خاطرنشان کرد: مردم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن نقش اصلی را ایفا می کنند. وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با طرح اقدام ملی در زمان مشخص و ایجاد بسته های حمایتی برای مردم و سازندگان نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می‌کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ارائه تسهیلات چند لایه را سومین ویژگی طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد و گفت: به غیر از کارت اعتباری مصالح، دولت تعهد کرده است که ۵۰ درصد تسهیلات مربوط به بافت‌های فرسوده در طرح اقدام ملی را تقبل کنند.

افتتاح ۸۱۰ واحد مسکن مهر

اسلامی یادآور شد: امروز احداث ۲۳۰۹ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن با حمایت مسئولان استان مازندران آغاز می‌شود و امیدواریم استان بتواند رتبه بالایی را در این طرح، کسب کند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امروز همچنین ۸۱۰ واحد مسکن مهر نیز افتتاح می‌شود، از مردم خواست که نسبت به انعقاد قرارداد با بانک ها تعجیل کنند و نسبت به تعهدات خود کوشا باشند.

کد خبر 402901

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال اجرا است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از روند اجرایی تکمیل پروژه های مسکن ملی در شهرک روزیه سمنان اظهار کرد: با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. 

هاشمی اضافه کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه هایی است با کیفیت و سرعت، کار اجرایی به پیش می رود. 

وی بیان کرد: خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفته و گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است. 

استاندار سمنان تصریح کرد: در شهرهای دیگر استان سمنان نیز این شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، بزرگترین سایت ویلاسازی در دامغان و بزرگترین سایت احداث واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال انجام است. 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سایت ۲۰۵ هکتاری در کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده به تعداد پروژه ۲۰۰ واحدی در آینده آغاز می شود، گفت: در راستای حمایت از تولید و ظرفیت محصولات داخل استان، تاکید شده تا در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از مصالح داخل استان استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد