Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر همایش دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی با اشاره به ارسال ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: ما بیش از ۳۰ کارگاه و ۱۳ نشست فاخر گذاشتیم که در کنار تولید ۱۲ کتاب دستاورد بزرگی محسوب می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قمرزاده» در همایش ملی حوزه  های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)» که از صبح امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شده است، اظهار داشت: مجموعه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اهتمام ویژه ای به قرآن دارد که شاهد آن، آثار تولیدی این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در ادامه ابراز داشت: مرحوم آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی هم در حوزه علوم قرآن و هم در حوزه فقه القرآن آثار خوبی دارند، همین اهتمام در فرزند ایشان هم دیده می‌ شود و مجموعه تفسیر مرکز هم همین آثار را تولید می‌ کند.

 

وی با اشاره به فعالیت های مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز در سطوح دو، سه و چهار به صورت تخصصی آموزش های تخصصی می‌ دهد و هر کدام چند سال واحدهای تخصصی مختلفی را می‌ گذارنند و همچنین درس خارج تفسیر نیز در مرکز برگزار می‌ شود که این مسأله مورد اهتمام مرحوم آیت الله فاضل‌لنکرانی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده عنوان کرد: از آیت الله اعرافی می‌ خواهیم که درس خارج تفسیر را جزو دروس خارج رسمی حوزه قرار بدهند، چراکه علمای بزرگی در این عرصه مشغول کار کردن هستند ضمن این که خود ایشان خبر از تصویب داده اند ولی هنوز اجرایی نشده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: آموزش پژوهشگران قرآنی، 24 نشست علمی فعال و دارای خروجی که دو کتاب نیز از آن خارج شده است و این همایشی که در سطح ملی برگزار شده جزو کارهایی است که در این مجموعه انجام شده است.

 

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با تأکید بر این که این گونه همایش های فایده مندی و اهداف متعالی دارد، گفت: شاید برخی گمان کنند که این همایش یک حرکت نمایشی باشد در حالی که همایش ما کاملا علمی بوده و بر اساس معرفی کتاب مدخل التفسیر آیت الله العظمی شکل گرفته است.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دنبال این هستیم که نسبت بین مرجعیت و قرآن کریم را آشکار سازی کنیم و موج تحقیقی و بستر پژوهشی در حوزه علوم قرآن را فراهم کنیم تا زمینه برای معرفی و تبیین دیدگاه علوم قرآنی، فقه القرآنی و تفسیری بزرگان دین فراهم شود.

 

این پژوهشگر تفسیر و علوم قرآنی ابراز داشت: 100 مقاله از 350 مقاله واصله به همایش از اساتید سطوح عالی، اعضای هیأت علمی و صاحبان فکر و تألیف بوده که نشان می‌ دهد مطالب بزرگانی همچون آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی قابلیت پژوهش دارد و همچنین پیوند دانشجویان ارشد و دکتری با مرجعیت شیعه در این همایش قابل توجه است.

 

وی با بیان این که 300 ریز موضوع در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است، گفت: بیش از 30 کارگاه و 13 نشست فاخر گذاشتیم که در کنار تولید 12 کتاب دستاورد بزرگی محسوب می‌ شود و نشان می‌ دهد که این همایش یک حرکت ظاهری و نمایشی نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده در ادامه ابراز داشت: از بین 350 مقاله ارسالی از شش ملیت، 220 مقاله پذیرفته شده و 130 مقاله علی رغم زحمت نویسندگان پذیرفته نشده است؛ بیشترین مجموعه ای که مقاله فرستاده مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با 100 مقاله، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و جامعه الزهرا(س) بوده اند.

 

وی با اشاره به این که یک چهارم مقالات این همایش قبل از برگزاری اختتامیه چاپ شده است، ابراز داشت: مجموعه المصطفی در این راستا همکاری خوبی با همایش داشت و همچنین مراکز مختلفی در راستای این همایش، ویژه نامه چاپ کردند.

 

استاد دانشکده هدی عنوان کرد: مجموعه مرکز فقهی یک مجموعه پیشران در حوزه محسوب می‌ شود چراکه هم اصالت حوزوی دارد و بر آن پافشاری می‌ کند و هم در عرصه های نو گام برمی دارد و می‌ تواند یک الگو و مدل موفق در حوزه علمیه باشد.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا استان بوشهر طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه اراک در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در رویداد هوش مصنوعی از ایده تا ثروت، در سه روز در خدمت دانشجویان و علاقه‌مندان به این رویداد هستیم. 
ریحانیان افزود: علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی در این رویداد می‌توانند ایده پردازی کرده و این طرح‌ها را برای ما ارسال کنند.
او با اشاره به اینکه طرح‌های برتر جوایز نقدی دریافت خواهند کرد، افزود: استفاده از هوش مصنوعی محدود نیست و در هر حوزه‌ای که افراد بتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند می‌توانند ایده ارسال کنند و از طرح‌های آنان استقبال خواهد شد.
در انتهای این همایش تعدادی از دانشجویان با مطرح کردن سؤالات خود در خصوص هوش مصنوعی پرداختند.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک