Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران خبر داد: ۱ هزار و ۶۰۰ متقاضی جهت شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت سال ۹۸ در بوشهر ثبت نام کرده اند.

«ابراهیم کامران» روز پنجشنبه (5 دی) در گفتگو با خبرگزاری شبستان  در  بوشهراظهار داشت: آزمون سراسری قرآن و عترت سال ۹۸ در ۴ گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، معارف اهل بیت علیه السلام (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش های الکترونیکی (۲ رشته) برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: تفسیر، ترجمه و درک معانی سوره بقره – حفظ و ترجمه نهج البلاغه – حفظ و ترجمه صحفیه سجادیه و نیایش های سجاد (ع)، سطوح مختلف حفظ ( ۳۰ جزء – جزء اول سوره بقره – ۵ جزء اول – ۱۰ جزء اول – ۱۵ جزء اول – ۲۰جزء اول – ۲۵ جزء اول و حفظ کل)، سبک زندگی و سیره معصومین علیه السلام ۱و ۲ و روخوانی قرآن کریم از جمله رشته های این آزمون است.

 

کامران عنوان کرد: زمان برگزاری رشته های آزمون کتبی در روز جمعه ۱۱ بهمن ماه و نیز آزمون شفاهی قرآن کریم زیر ۱۰ سال متعاقبا اعلام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در رشته های آزمون الکترونیکی قرآن و عترت تا ۱۵ دی ماه سال جاری تمدید شده، افزود: ثبت نام کنندگان آزمون دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین علیهم السلام و روخوانی قرآن کریم در بخش الکترونیک می توانند بعد از نام نویسی بدون وقفه زمانی در آزمون الکترونیکی شرکت نمایند.

 

کامران اظهار کرد: جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی www.qaranedu.ir  انجام می شود .

 

وی بیان کرد: مبلغ ثبت نام و شرکت در آزمون برای هر دواطلب ۷ هزار تومان جهت تامین بخشی از هزینه های آزمون تعیین شده است .

 

کامران افزود: پس از اعلام نتایج آزمون علاوه بر اهداء جوایز به برگزیدگان به قید قرعه، به تمامی شرکت کنندگان دارای امتیاز بالای ۹۰ آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر اعطاء خواهد شد .

 

وی عنوان داشت: به تمامی نفراتی که از حدنصاب قبولی دارا باشند گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء می شود .

 

کامران گفت: حد نصاب قبولی در آزمون کتبی نمره ۷۰ و آزمون الکترونیکی نمره ۸۰ از ۱۰۰ امتیاز می باشد. جزئیات آزمون شفاهی نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: آمار ثبت کنندگان هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان حدود ۱۶۰۰ نفر می باشد که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

کامران ادامه داد: شهرستان بوشهر با ۵۵۰ نفر بیشترین، و شهرستان عسلویه با حدود ۱۰ نفر کمترین آمار ثبت کنندگان آزمون در استان را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: در بین کلیه مراکز و موسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان، موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین بوشهر با آمار ثبت نامی بیش از ۱۸۰ نفر بشترین نفرات ثبت نامی را از آن خود کرده است.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: اولویت و هدف اصلی ستاد برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان بوشهر کیفی بخشی وتلاش در جهت قبولی ها و خروجی های این آزمون می باشد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های مساجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا استان بوشهر طرح ملی فهما استان بوشهر آزمون سراسری آزمون سراسری قرآن و عترت استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک