Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تأمین پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو برای سال زراعی ۹۹-۹۸ در استان سمنان انجام ‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، لطف‌الله رضایی پیش از ظهر امروز در نشستی با کارشناسان تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: تأمین بذر ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کلزا در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی لازم برای تأمین پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو برای سال زراعی ۹۹-۹۸ در استان سمنان انجام ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای میزان سطح زیر کشت گندم، جو و کلزا در استان سمنان گفت: سطح کشت ابلاغی برای محصول کلزا در سال ۹۹-۹۸ بالغ‌بر ۶ هزار هکتار است که تا کنون حدود ۲۰۰۰ هکتار به‌صورت پاییزه کشت شده و ۸۰۰ هکتار دیگر هم در بهار کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس این دستورالعمل باید ۳۲ هزار و ۵۵۳ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت گندم اختصاص یابد، تصریح کرد: از این میزان، باید ۲۱ هزار و ۸۰۳ هکتار کشت آبی بوده و مابقی نیز به‌صورت دیم کشت شود که بیش از ۹۷ درصد تعهد موردنظر تحقق یافته و مابقی در حال کشت است.

رضایی درباره سطح کشت ابلاغی محصول جو نیز گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ باید ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان به کشت جو آبی و سه هزار و ۶۰۰ هکتار نیز جو دیم کشت شود که این عملیات کشت صورت پذیرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال زراعی ۹۸-۹۷ نیز بذر موردنیاز کشاورزان تأمین و در اختیار آنان قرار گرفت.

رضایی تصریح کرد: افزایش عملکرد تولید غلات به‌ویژه گندم و جو در افزایش بهره‌وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی سازمان بوده و با بکار گیری کلیه ابزار در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم جو سمنان کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اتخاذ سیاست‌های راهبردی، کشت مکانیزه در ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از اراضی شالیزار‌ی انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بابک مومنی رییس گفت: تاکنون 190 هزار و 860 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار شد و 183 هزار و 515 هزار هکتار هم خزانه گیری شده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون کشت برنج در 67 هزار و 271 هکتار مزارع شالیزاری استان  انجام شده است، تصریح کرد: 47 هزار و 756 هکتار از اراضی شالیزار‌ی به صورت مکانیزه کشت شده و مابقی به روش سنتی زیر کشت و کار رفت.

وی افزود: 60 هزار و 755 هکتار از مزارع شالیزاری زیر کشت ارقام محلی است و 6 هزار و 516 هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تاکنون 290 تن بذر برنج و 24 هزار و 876 تن کود کشاورزی میان شالیکاران توزیع شده و 158 مورد آزمون خاک انجام شده است.

 مومنی خاطرنشان کرد: 178 بانک نشاء برنج در استان هم در حال فعالیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان 256 میلیون مترمکعب و ذخیره آب در آببندان‌ها 340 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد