Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  جلیلیان محقق معین مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در روز مزرعه  مزراع چغندرقند پاییزه شهرستان سرپلذهاب گفت: مزایای کشت پاییزه چغندر قند نسبت به کشت بهاره را مصرف آب کمتر، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک و خالی بودن ظرفیت کارخانه‎های قند هنگام خرید محصول اعلام و توسعه کشت آن را از سیاست‎های وزارتخانه در سالهای آتی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 جلیلیان اظهار کرد: جهت مشخص شدن بهترین رقم بذر از نظر مقاومت به بولتینگ وبالاترین عیار قند ، طرح p.v.s بصورت اصولی و فنی در شهرستان اجراء ، و با آموزش، ترویج و برنامه‌ریزی لازم امیداست در سال جاری کشت چغندرقند مناسبی داشته باشیم.

سلیمانی   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به افزایش بهره‎وری آب و اهمیتی که کشت چغندرقند در تناوب زراعی دارد، افزود: افزایش کشت چغندرقند پاییزه را در دستورکار داریم، افزایش عملکرد و کاهش هزینه‎های تولید در کشت پاییزه اهمیت دارد.

 سلیمانی اضافه کرد: کاهش هزینه‎های تولید و کاهش جمعیت آفات وبیماری‎ها را دیگر مزیت‎های کشت چغندر پاییزه برشمرد.

️سلیمانی افزود: کارشناسان پهنه نکات فنی و لازم را درخصوص مبارزه باعلف های هرز ، تغدیه و تنک کردن مزارع چغندرقند شهرستان در بازدید های دوره ای به کشاورزان چغندر کار ارائه می نمایند.

انتهای پیام/ز 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت چغندرقند روز مزرعه جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که به تیراندازی و مجروح شدن 2 نفر از اهالی این روستا منجر شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی 7 نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از 6 ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان‌های شرقی کشور را داشت نیز خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه 16 عدد فشنگ ساچمه‌ای  کشف شد.

وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اذعان داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشه دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان