Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در سومین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح به عنوان پیام‌آور آزادی وصلح به همه مسیحیان و مسلمانان با اشاره به روایتی از مسیح (ع) مبنی بر اینکه باید با کسانی معاشرت کنیم که ما را یاد خدا بیاندازند و دانش و علم آنها برای دنیا مفید باشد، گفت: فرهنگیان پرچمدار آزادی و عدالت بوده و هستند؛ حتی در دوران نظام ستم شاهی فعالیت‌های درخشانی داشتند و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پایگاه و جایگاه آنها در عرصه‌های مختلف درخشش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر کجا انقلاب نیاز به انسان‌های شایسته داشته است، به سمت آموزش و پرورش دست دراز کرده و آموزش و پرورش نیز همه دارایی خود را در اختیار نظام قرار داد، نمونه‌های آن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ابتدای انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر و همچنین فرماندهانی چون شهید چمران بودند که برای همیشه الگوی مدیران شایسته کشور شدند.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتظاری که از مجمع فرهنگیان می‌رود بیش از سایر احزاب است امیدوارم این جامعه متعهد و نورانی، فضای غبار آلود و ملتهب کشور را با سازماندهی خودشان هدایت کنند.

وی با اشاره به موضوع کنگره «انتخابات رقابتی=مجلس کارآمد و مقتدر» اظهار کرد: چه شده است که در چله‌نشینی انقلاب و در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فضا به گونه‌ای است که از ما می‌پرسند برای چه باید در انتخابات شرکت کنیم و چرا رای بدهیم؟! و عطای آن را به لقایش بخشیده و اصلاً وارد صحنه نشوند؛ حتی علیرغم تاکید شورای عالی اصلاحات به افراد مختلف، که از آنها درخواست کردند در انتخابات نام‌نویسی کنند، این افراد نیامدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سختگیری‌هایی که برای برگزاری کنگره حزب مجمع فرهنگیان انجام شد، گفت: چه اتفاقی افتاده است که فرهنگیان در برگزاری یک همایش دچار مشکل می‌شوند و در دهه چهارم انقلاب اسلامی که می‌بایست احزاب اجتماعی و سیاسی فراگیر می‌داشتیم، نداریم.

وی افزود: ما ۲۷۰ حزب داریم و شاید چند سال دیگر افتخار کنیم که ۲۷۰۰ حزب داریم اما کدام از آنها می‌توانند راه حلی که راهگشای مشکلات کشور باشد ارائه بدهند.

وی با اشاره به اعتراضات آبان ماه تصریح کرد: حوادث و ناآرامی‌های اخیر غمی در دل مردم ایران نشانده است و خانواده‌های داغدار و خانواده بزرگ انقلاب اسلامی و یاران امام را به شدت ناراحت کرده است. سخن اعتراضات به اندازه کافی برای کسانی که خود را به خواب نزده باشند و بخواهند از خواب گران بیدار شوند آشکار بوده است.

انصاری با بیان اینکه عوامل مختلفی در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده، گفت: اما عامل مهم بی‌توجهی به رکن اساسی یعنی مردم و میزان بودن رای ملت است که همواره مورد تاکید امام بوده، است.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با بیان اینکه وقتی امام آهنگ انقلاب کرد در چند جبهه جنگید یک جبهه سخت که نظام ستمشاهی بود و دو جبهه دیگر نرم سکولارها و مرتجعان دینی و یا به قول امام آخوندهای درباری بودند.

وی ادامه داد: امام توانستند با پس زدن این‌ تفکرها مردم را به صحنه بیاورند؛ جمهوری اسلامی ثمره انقلابی بود که مردم در آن هم پایه مقبولیت و هم مشروعیت هستند و اینگونه نیست که تصور شود پایه مشروعیت چیز دیگری است و مردم فقط پایه مقبولیت و فقط زینت‌الملک هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس مهمترین رکن تصمیم‌گیری در کشور است که در میان سه قوه اصلی قاعده را تشکیل می‌دهند و دو قوه دیگر روی آن بنا نهاده شده‌اند، گفتکه مجلس وظیفه قانون‌گذاری برای همه نهادها و جامعه را انجام می‌دهد و تنها مرجع قانون‌گذاری است.

انصاری با اشاره به سخن امام(ره) که مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرت‌ها است، گفت: آیا اکنون می‌توان گفت که مجلس مرکز همه قانون‌ها قدرت است؟ آیا این اصل قانون اساسی در عمل جریان دارد؟ اگر جریان داشته و دارد پس این مشکلات مختلف در عرصه‌های اقتصاد، بین‌الملل، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی چیست؟! آیا مشکل از ناتوانی در قانون‌گذاری است یا در اجازه نیافتن اجرای قوانین؟ آیا مشکل از اساس تحقیق و تفحص است با اینکه میدان به انجام تحقیق و تفحص داده نشده است؟

وی با بیان اینکه ما شاهد این نارسایی‌ها هستیم چه اتفاقی افتاده است که مردم برای خواسته خود زبان اعتراض توأم با خشم را بعد از ۴۰ سال باید انتخاب کنند، گفت: مگر نه اینکه در همه جای دنیا احزاب رابطه مردم با حاکمیت و سازمان‌دهنده نیروهای پراکنده جامعه و تمرکز آنها برای پیشبرد اهداف جامعه است؟

وی تاکید کرد: چرا وقتی حزب یا شخصیت‌ها در کشور قدشان از یک حدی بیشتر می‌شود و محبوبیت‌شان افزایش می‌یابد متوقف می‌شوند و جلوی آنها گرفته می‌شود و باید قدشان کوتاه شود، اگر به این چرایی‌ها پاسخ داده نشود، انقلاب ما دچار آسیب‌های بزرگ خواهد شد و مردم در پی این شرایط می‌گویند چرا در انتخابات بیاییم و چرا رای بدهیم؟

انصاری با بیان اینکه ما به آرمان‌های امام و انقلاب شهیدان اعتقاد داریم و تجربه عملی آن نشان داده است که هر کجا مورد اعتماد واقع شدیم موفق بوده‌ایم، با اشاره به اینکه در دوره اول مجلس نظارت استصوابی نبود، گفت: این گردنه‌ها و کانال‌های کنترل شکل گرفته امروز نبود اما در مجلس اول همه جریان‌ها در آن حضور داشتند و به گفته کارشناسان بهترین مجلس بعد از انقلاب بود.

وی تاکید کرد: امروز باید مجلس دهم نسبت به مجلس اول حداقل ده برابر از نظر اقتدار، قانون‌گذاری و قدرت جلوتر می‌بود اما امروز خود مجلسیان می‌گویند شباهتی بین مجلس دهم و مجلس اول و حتی چند دوره بعد از آن نیست.

وی بابیان اینکه زنان و مردان فرهیخته زیادی در مجلس دهم هستند، بیان کرد: چرا ساختار به سمت و سوی رفته است که مردم مجلس را در راس امور نمی‌دانند؟ چرا که اگر در راس امور بود باید نقش آن در زندگی شان دیده می‌شد و باید درد مردم از آنجا درمان می‌شد نه اینکه دردها با صدای بم در مجلس گفته شوند؛ از تریبون مجلس باید مصوبات و تصمیمات گفته و ابلاغ شود؛ تحقیق و تفحص‌ها انجام شود و نتایجی به بار بنشیند که گره از کار و زندگی مردم باز شود، چرا در این نقطه نیستیم؟

وی افزود: با کمال تاسف باید بگویم که هر دو مسئله سکولاریزم که موجب بردن شدن دین از جامعه به حاشیه شده و ارتجاع دوباره قدرت گرفته‌اند و در جامعه مطرح هستند.

انصاری یاد آور شد: برخی می‌گویند اگر ما افراد را انتخاب و گزینش نکنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم؛ چه کسی چنین چیزی را گفته است؟ امام در سخنرانی خود گفت اگر مردم چیزی را نخواهند کسی نمی‌تواند چیزی را به آنها تحمیل کند.

وی ادامه داد: می گویند که منابع چهارگانه قبول نیست و باید تحقیقات محلی و نظارت بر عملکرد آنها هم توجه شود. یک جوان ۲۰ ساله را در تهران که همسایه‌ها از هم شناختی ندارند برای تحقیقات محلی می‌فرستند و آنها از همسایه فردی ارمنی می‌پرسند که او نماز می‌خواند یا نه؛ کجا مشخص است که آن فردی که سوال از آن می‌شود صلاحیت سوال پرسیدن دارد؟ همه این مسائل باعث می‌شود که افراد از فضای کاندیدا شدن فاصله بگیرند و ثبت‌نام نکنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجید انصاری مجمع فرهنگیان ایران اسلامی کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند