Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:08:40 GMT

کنگره هزاره شیخ جام یکی از افتخارات استان است

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۳۱۷۴

کنگره هزاره شیخ جام یکی از افتخارات استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کنگره هزاره شیخ جام یکی از افتخارات استان است و باعث تعلق دلبستگی به شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید در جلسه‌ با ستاد اجرایی کنگره هزاره شیخ جام با تشکر و قدردانی از ستاد اجرایی این کنگره اظهار کرد: برگزاری کنگره هزاره شیخ جام یکی از افتخارات استان و دغدغه مدیران آن شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در زمان کنونی که نیازمند معنا بخشی به نسل جوان هستیم و جوانان امروز نگاه‌شان به الگوهای غربی است، برگزاری و معرفی الگوهای بومی می‌تواند در این معنابخشی کمک فراوانی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نیازمند تعلق دلبستگی در جامعه هستیم گفت: برگزاری چنین کنگره‌ای با طنین ملی و بین‌المللی این پیام را به جوانان می‌دهد که دلبستگی پیدا کنند و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری را از خود بدانند.

مروارید گفت: برگزاری این کنگره فرصت سرمایه‌گذاری در اقتصاد فرهنگ و هنر را فراهم و این‌ها به شناخت فرهنگ و عنصر دلبستگی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از گام‌های این کنگره دعوت از مدیران اقتصادی است که با حضور خود فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و موجب رونق اقتصاد و فرهنگ و هنر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی گفت: برش فرهنگی این مثلث توسعه خود را در اقتصاد هنر، اقتصاد فرهنگ و در بازارهای فروش فرهنگی و هنری  آشکار می‌کند.

مروارید ادامه داد: در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، نیشابور و طرقبه و شاندیز گذرهای فرهنگ و هنر در حال اجرا و احداث است بنابراین ضروری است این شهرستان با پشتوانه غنی فرهنگی و هنری که در خود جای داده است این گذر را ایجاد کند و این مهم فخر شهر و کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر است.

وی خطاب به فرماندار شهرستان تربت جام گفت: انتظار داریم که با همکاری مدیریت شهری مکانی را برای گذر فرهنگ و هنر در شهرستان آماده کنید و ما در این اداره کل مراحل اخذ تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد تا به این وسیله فضا نشاط را در جامعه فراهم کنیم.

در این جلسه مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام و علیرضا قیامتی دبیر علمی این همایش حضور داشتند.

بنا بر اعلام ستاد اجرایی، کنگره هزاره شیخ جام تابستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران