Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: بسیاری از افراد به رزومه‌سازی و تولید مقاله پرداخته‌اند و حتی در این زمینه از کشورهای پیشرفته نیز پیشی گرفته‌ایم که این امر بلای جان کشور شده است.

به گزارش قدس آنلاین، رضا لطفی در نشست «از ایده تا عمل» با موضوع بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به واسطه تولید مقالاتی که هیچ کاربردی برای جامعه ندارد به این باور برسیم که خیلی خوب پیشرفت کرده‌ایم، دیگر برای مسائل لازم کشور تلاش نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه تولید علم پیشرفت‌های بسیار داشته‌ایم ولی چه مقدار از این علم نافع بوده و به حل مسائل اساسی کشور منجر شده است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نقطه مقابل اخلاص در عمل، رزومه‌سازی است که بیشتر به اعداد و ارقامی خلاصه می‌شود که کاری از پیش نمی‌برد و باید به این نکته توجه داشت که کشورهای پیشرفته در تولید علم سرآمد نیستند و بیشتر به دنبال تربیت نیروی متخصص و مدیر هستند، باید ارزش و ارزش آفرینی دوباره تعریف گردد.  

در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم اما فقط برای پنج بازیکن سرخابی حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌شود

لطفی افزود: در میان یک دوگانگی قرار گرفته‌ایم و اعلام می‌کنیم در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و آن وقت فقط برای پنج بازیکن سرخابی حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌شود. با این رقم می‌توان استارتاپ‌های بسیار به راه انداخت و حمایت کرد که نتیجه آن پیشرفت کشور است ولی انگار هنوز این جنگ اقتصادی را باور نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها ارتباطی با جامعه پیدا نکرده‌اند و فناوری‌های تولید شده توسط مردم مورد استفاده قرار نگرفته است.

وقتی توانایی ساقط کردن پهپاد متجاوز را داریم چرا در تولید خودرو ناکارآمدیم

وی گفت: بسیاری از افراد می‌پرسند، وقتی توانایی ساقط کردن پهپاد متجاوز را داریم چرا در تولید خودرو ناکارآمد هستیم که موجب آلودگی هوا و مصرف زیاد بنزین شده و همچنین حوادث منجر به جرح و فوت به واسطه استفاده از این خودروها بسیار است.

لطفی افزود: مسئله‌هایی که ارزش حل کردن دارند در دانشگاه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر مقاله‌ها برای گرفتن ترفیع تولید می‌شوند، کمتر به مسائلی که ارزش فکر و تحلیل دارد در دانشگاه‌ها پرداخته می‌شود در حالی که پروژه‌های تحقیقی سایر کشورها مسئله محور است.

وی ادامه داد: نیاز به اصلاح طرز تفکر و سبک زندگی وجود دارد و باید به سوی اقتصاد دانش بنیان حرکت کرد.

این استاد دانشگاه گفت: مهمترین ظرفیت امید بخش کشور ما نیروی انسانی است که مستعد و کارآفرین و با زیربنای عمیق و اصیل دینی تربیت شده‌اند.

وی افزود: در خودباوری، دچار افراط و تفریط هستیم، بسیاری از جوانان به فکر رفتن از کشور هستند ولی نمی‌دنند چرا، جوانان نباید بدون آگاهی قصد خروج از کشور را در پیش گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی اظهار داشت: باید در مصرف سرمایه‌های خود صرفه‌جویی کنیم و در عین حال زمان کار مفید و مطالعه را افزایش دهیم.

وی گفت: باید بپذیریم دستیابی به فناوری‌های برتر، صبر و هزینه زیاد می‌طلبد و باید برای به دست آوردن تکنولوژی از این دو ابزار استفاده کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید رزومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال